Onderzoeksrapporten
Zoeken in de index
Dit project bouwt voort op de resultaten van het voorgaande kwalitatieve onderzoek (Herbruikbare verpakkingen voor afhaalmaaltijden en –dranken, van 21 december 2022).
Zandige en siltige klei met hoge volumegewichten, ‘transitional soils’ met ?sat > 17 à 18 kN/m3 , blijkt ander gedrag bij ongedraineerd afschuiven te vertonen dan klei met lagere volumegewichten: er is sprake van sterk dilatant gedrag, ongeacht de mate van overconsolidatie (OCR) en vaak ook bij normaal geconsolideerde condities.
Dit rapport beschrijft het onderzoek naar de hergebruikpotentie van betonnen prefab liggers die vrijkomen in de periode 2022 - 2030. Doel van dit rapport is om inzicht te krijgen in de hergebruikpotentie: een schatting van het aantal betonnen prefab liggers dat vrijkomt en de potentiële milieuwinst die met hergebruik te halen valt. Daarnaast worden praktische en financiële aspecten van het hergebruik onderzocht. Tot slot wordt het handelingsperspectief bekeken door het hergebruikproces, eventuele barrières en oplossingsrichtingen en consequenties te beschouwen. Uiteindelijk worden op basis van het bovenstaande conclusies getrokken en aanbevelingen gedaan.
In deze studie is voor twee cases (kust en meer) een faalpad uitgewerkt uitgaande van een taludafschuiving als het eerste mechanisme en een erosie door golfoverslag als het vervolgproces. Hierbij ligt de focus op het kwantificeren van het effect van tijdsafhankelijke hydraulische belastingen en het vervolgproces op de overstromingskans.
De afgelopen twee jaar is er in samenwerking met Rijkswaterstaat GPO en WVL gewerkt aan een tweetal pilots voor de verdere ontwikkeling van de Herbruikbaarheidsscan en de implementatie hiervan binnen IAK.
Deze rapportage beschrijft de resultaten van de tweede pilot (spoor 1 en 2) per fase in de vorm van een managementsamenvatting. Daarnaast wordt antwoord gegeven op de vragen die centraal stonden als onderdeel van fase 3.
Het luchtvaartprognosemodel AEOLUS wordt gebruikt om per scenario (hoge/lage economische groei, met/zonder capaciteitsrestricties) prognoses voor de lange termijn op te stellen voor het aantal vliegtuigbewegingen, het aantal passagiers en de hoeveelheid vracht voor Nederlandse luchthavens.
In deze studie zijn twee methoden voor kleinschalige verwerking van organisch afval verder onderzocht. Dit betreft enerzijds het toelichten van de technische proceskenmerken, en anderzijds een spiegeling aan de huidige beleidskaders.
In oktober 2022 is de ombouw naar de proefsituatie met rechterafstreping op de A12 bij knooppunt Waterberg uitgevoerd. Dit rapport beschrijft de korte termijn effecten van de proefsituatie bij knooppunt Waterberg en er wordt een vergelijking gedaan met de voorsituatie met taperinvoeging.
Beschrijft de methodiek om te komen tot een vereffende verdeling van afvoer over de splitsingspunten van de Rijn
Van 2014 tot 2022 is door RWS een proef uitgevoerd met het suppleren van sediment in de Boven-Rijn, om te leren of en hoe de rivierbodem en rivierwaterstand middels suppletie verantwoord op een niveau gehouden kan worden die de bevaarbaarheid van de vaarweg in het grensgebied in stand houdt. Daarbij is uitgebreide monitoring uitgevoerd. Deze eindevaluatie van de suppleties in de Boven-Rijn moet inzichtelijk maken welk effect met suppletie kan worden bereikt, welke neveneffecten daarbij ontwikkelen en wat van de proef geleerd kan worden voor nieuwe suppleties in de Boven-Rijn of in andere trajecten.
- vorige pagina
- 1
- ...
- 70
- ...
- 6529
- volgende pagina
Direct naar
Zoeken op PUC-nummer
Veel van deze rapporten zijn gemigreerd vanuit het PUC-platform.
Deze rapporten zijn nu terug te vinden door te zoeken op het PUC-nummer in de link.
Bijvoorbeeld: als een link eindigt op PUC_726371_31/1/, dan is dit rapport te vinden door te zoeken op: PUC_726371_31