Onderzoeksrapporten
Zoeken in de index
Het rapport biedt een overzicht van elf verschillende beheermaatregelen die veelvoorkomend zijn op de
kwelders in de Waddenzee.
Dit verslag bevat de jaarlijkse verantwoording voor baggerwerkzaamheden zoals beschreven in het Natura 2000-beheerplan.
Rijkswaterstaat Water, Verkeer en Leefomgeving (RWS WVL) voert jaarlijks het onderzoek Veilig over Rijkswegen (VoR) uit. Veilig over Rijkswegen betreft een monitor met kerncijfers van verkeersveiligheid op het Nederlandse Rijkswegennet. Deel A bevat het landelijk beeld van de verkeersveiligheid op de Rijkswegen.
Jaarlijkse weergave van het sinds 1979 lopende monitoringsprogramma van kustbroedvogels in het Deltagebied.
Deze analyse doet onderzoek naar de evt. grootte van de opgave voor de vervanging/renovatie van de bodem van het Julianakanaal.
The following report presents an overview of the new prediction capabilities of free and forced IG waves using SWAN.
De Wet aanvullende regels veiligheid wegtunnels (Warvw) stelt dat er voor elke Nederlandse wegtunnel langer dan 250 meter een tunnelbeheerder en een onafhankelijke veiligheidsbeambte moeten zijn aangesteld.
Rijkswaterstaat telt zes verschillende tunnelbeheerders en één veiligheidsbeambte. De veiligheidsbeambte is aangesteld door de directeur-generaal van Rijkswaterstaat met instemming van alle betrokken bevoegde gezagen.
Risicorapportage van de landelijke Monitor Nautische Veiligheid Nederlandse Binnenwateren (MNV). Het doel van de MNV is om inzicht te bieden in de ontwikkeling van de nautische veiligheid op de Nederlandse binnenwateren, in de periode 2014-2023, in relatie tot de beleidsdoelstelling van I&W. Gezamenlijk vormen de datarapportage en de risicorapportage de MNV.
Rijkswaterstaat streeft ernaar om het baggeren en verspreiden van sediment in de Waddenzee zo efficiënt mogelijk uit te laten voeren, zodat de kosten en de ecologische impact op de Waddenzee minimaal zijn. Op enkele locaties in de Waddenzee zijn er knelpunten waar het baggerbezwaar groot is en/of toeneemt. Door kennis te ontwikkelen over het systeem en deze knelpunten kan de baggerstrategie verder worden geoptimaliseerd.
In het najaar van 2022 is de vaargeul tussen Holwerd en Ameland verlegd tussen boei VA6 en VA9. Naar aanleiding van aanhoudend hoog onderhoudsbaggerwerk en nautische problemen rondom boei VA6 en VA8, en de studie van Van Weerdenburg et al. (2023) is besloten om in september 2023 de vaargeul opnieuw te verleggen naar de locatie “Noord Loodrecht”, hier “Route23” genoemd. In de voorliggende studie wordt deze ingreep, 1 jaar na uitvoering, geëvalueerd aan de hand van de nieuwste bodemkaarten.
- vorige pagina
- 1
- ...
- 6
- ...
- 6528
- volgende pagina
Direct naar
Zoeken op PUC-nummer
Veel van deze rapporten zijn gemigreerd vanuit het PUC-platform.
Deze rapporten zijn nu terug te vinden door te zoeken op het PUC-nummer in de link.
Bijvoorbeeld: als een link eindigt op PUC_726371_31/1/, dan is dit rapport te vinden door te zoeken op: PUC_726371_31