Onderzoeksrapporten
Zoeken in de index
Risicorapportage van de landelijke Monitor Nautische Veiligheid Nederlandse Binnenwateren (MNV). Het doel van de MNV is om inzicht te bieden in de ontwikkeling van de nautische veiligheid op de Nederlandse binnenwateren, in de periode 2014-2023, in relatie tot de beleidsdoelstelling van I&W. Gezamenlijk vormen de datarapportage en de risicorapportage de MNV.
Rijkswaterstaat streeft ernaar om het baggeren en verspreiden van sediment in de Waddenzee zo efficiënt mogelijk uit te laten voeren, zodat de kosten en de ecologische impact op de Waddenzee minimaal zijn. Op enkele locaties in de Waddenzee zijn er knelpunten waar het baggerbezwaar groot is en/of toeneemt. Door kennis te ontwikkelen over het systeem en deze knelpunten kan de baggerstrategie verder worden geoptimaliseerd.
In het najaar van 2022 is de vaargeul tussen Holwerd en Ameland verlegd tussen boei VA6 en VA9. Naar aanleiding van aanhoudend hoog onderhoudsbaggerwerk en nautische problemen rondom boei VA6 en VA8, en de studie van Van Weerdenburg et al. (2023) is besloten om in september 2023 de vaargeul opnieuw te verleggen naar de locatie “Noord Loodrecht”, hier “Route23” genoemd. In de voorliggende studie wordt deze ingreep, 1 jaar na uitvoering, geëvalueerd aan de hand van de nieuwste bodemkaarten.
Deze Factsheets Energiedragers voor Wegverkeer in Stedelijke Omgeving zijn op verzoek van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat geschreven als aanvulling op de Factsheets Energiedragers Wegverkeer uit 2023.
De gemeente Amsterdam en het rijk werken samen aan plannen voor de uitbreiding van de infrastructuur en de realisatie van een stedelijke woon- en werklocatie in de Zuidas, het gebied rond station Amsterdam Zuid/WTC
In deze literatuurstudie is bekeken welke beschikbare technieken binnen het domein geofysica het beste ingezet kunnen worden om de onderzijde van IBC locaties bij Rijkswaterstaat nauwkeurig te bepalen.
In dit rapport zijn de werkzaamheden, aanpak en uitgangspunten beschreven voor het opstellen van verkeersprognoses voor het rijkswegennet voor het zichtjaar 2030. Deze prognoses zijn de basis voor luchtkwaliteit, geluids- en stikstofberekeningen. Het gaat hierbij vooral om naleving van betreffende wetgeving. Daarnaast vormen de verkeerprognoses ook input en instrumentarium voor verkeersberekeningen voor onderhoud, vervanging en renovatie werken van Rijkswaterstaat.
Dit rapport beschrijft het functioneren van het Veerse Meer. De voormalige zeearm is afgesloten en wordt beperkt ververst met water uit de Oosterschelde. Het systeem gaat achteruit als gevolg van het opladen van de waterbodem.
In de strategie Klimaatneutrale en Circulaire Infrastructuur (KCI) uit 2020 zijn vijf werksoorten in de GWW-sector uitgewerkt in transitiepaden: weg-, dijk-, en spoormaterieel (1), kunstwerken (2), kustlijnzorg en vaargeulonderhoud (3), duurzame wegverharding (4) en spoor (5). In 2021 zijn per transitiepad roadmaps met de weg naar 2030 uitgestippeld. Deze roadmaps worden momenteel geactualiseerd. In deze actualisatie dienen de relevante Europese beleidsontwikkelingen mee te worden genomen. RWS heeft Rebel en EcoLaw gevraagd een quick-scan uit te voeren naar relevante Europese beleidsontwikkelingen per transitiepad.
Dit rapport geeft een toelichting op het samenstellen van de zoete ecotopenkaart MAAS 2023.
Ecotopenkaarten zijn onderdeel van het biologische monitoringsprogramma ‘MWTL’ van Rijkswaterstaat-Water, Verkeer en Leefomgeving (RWS-WVL). De producten worden ontsloten door Rijkswaterstaat-Centrale Informatievoorziening (RWS-CIV).
Dit onderzoek is onderverdeeld in 1) een review van de studies die zijn uitgevoerd voor de Hondsbossche Duinen, 2) een analyse van de kustgegevens bij de HBD ten behoeve van informatie over historische veranderingen, en 3) een modelanalyse van de kustlijn, inclusief een fictief scenario met een teruggetrokken kustlijn.
- vorige pagina
- 1
- ...
- 5
- ...
- 6523
- volgende pagina
Direct naar
Zoeken op PUC-nummer
Veel van deze rapporten zijn gemigreerd vanuit het PUC-platform.
Deze rapporten zijn nu terug te vinden door te zoeken op het PUC-nummer in de link.
Bijvoorbeeld: als een link eindigt op PUC_726371_31/1/, dan is dit rapport te vinden door te zoeken op: PUC_726371_31