Onderzoeksrapporten
Zoeken in de index
Vergaand geautomatiseerd varen (smart shipping) kan de scheepvaart veiliger, duurzamer en concurrerender maken. Varende drones zijn daar een voorbeeld van. Rijkswaterstaat heeft aan C-Job Naval Architects gevraagd om te komen tot een voorstel voor een technisch kader van eisen die gesteld zou moeten worden aan varende drones.
Rijkswaterstaat stelde een kennisplan op met een set aan kennisvragen waarop het living lab antwoord moet geven.
Binnen het programma BOI (beoordeling en ontwerpinstrumentarium) is een nieuw instrumentarium ontwikkeld voor zandige waterkeringen voor de Nederlandse kust, op basis van het proces-gebaseerde, numerieke model XBeach. Dit model kan worden gebruikt om de veiligheidsbeoordeling van de daarvoor geschikte delen van de zandige kust van Nederland mee uit te voeren. Het ‘Plan van Aanpak Vernieuwd Instrumentarium Zandige Keringen’ (Deltares en Arcadis, 2019) beschrijft de inmiddels afgeronde ontwikkeling van dit nieuwe instrumentarium. Rijkswaterstaat WVL heeft, in opdracht van DGWB, STOWA en de kust- en duinwaterkeringsbeheerders, de taak gekregen om de eerste fase (Ambitieniveau 1) van dit ontwikkelingsproject te leiden. Ambitieniveau 1 van Zandige Waterkeringen liep van 2020 tot 2022.
De rapportage die hier te vinden is, is een onderdeel van de rapportages als oplevering gedurende ambitieniveau 1 van BOI - Zandige Waterkeringen.
In dit rapport is een voorstel uitgewerkt voor het inrichten van een biotameetnet voor de regionale wateren.
The goal of this report is to assess how we can use natural capital accounts for
marine policy of the Dutch part of the North Sea and North East Atlantic Ocean.
De geluidschermen langs de A10 Noord te Amsterdam en Landsmeer hebben hun einde levensduur bereikt. De vervanging is voorzien in 2024 – 2025.
Voor de BOI-productieberekeningen in de Rijn-Maasmonding (RMM) is door Rijkswaterstaat (RWS) gekozen om de productieberekeningen niet zowel Rijn- en Maasdominant door te rekenen, maar is gekozen de productieberekeningen alleen Rijndominant door te rekenen. Het hydraulische model voor RMM heeft afvoeren nodig op de Lek (Hagestein), de Waal (Tiel) en de Maas (Lith). Voor de afvoeren bij Lith is het nodig om een koppeling te leggen met de afvoeren bij Lobith (1-op-1 relatie). De 1-op-1 relatie is een versimpeling t.o.v. de Hydraulische Randvoorwaarden van 2006 (HR2006) waarmee wordt bezuinigd op het grote aantal productie-berekeningen voor de Benedenrivieren (scheelt een factor 2, overeenkomend met orde 20.000 berekeningen).
Het toewerken naar ‘hoogwaardig hergebruik, tenzij’ is een belangrijk onderdeel van circulair werken. Daarbij leidt levensduurverlenging tot de meeste besparing en het grootste waardebehoud. Als levensduurverlenging niet mogelijk is, werkt RWS toe naar ‘hoogwaardig hergebruik’.
Rijkswaterstaat monitort periodiek de gereden snelheden op het Nederlandse hoofdwegennet. In deze monitor zijn de gereden snelheden van het hele jaar 2022 vergeleken met het jaar 2019.
- vorige pagina
- 1
- ...
- 62
- ...
- 6518
- volgende pagina
Direct naar
Zoeken op PUC-nummer
Veel van deze rapporten zijn gemigreerd vanuit het PUC-platform.
Deze rapporten zijn nu terug te vinden door te zoeken op het PUC-nummer in de link.
Bijvoorbeeld: als een link eindigt op PUC_726371_31/1/, dan is dit rapport te vinden door te zoeken op: PUC_726371_31