Onderzoeksrapporten - Zoekresultaten
Zoeken in de index
Binnen het programma BOI (beoordeling en ontwerpinstrumentarium) is een nieuw instrumentarium ontwikkeld voor zandige waterkeringen voor de Nederlandse kust, op basis van het proces-gebaseerde, numerieke model XBeach. Dit model kan worden gebruikt om de veiligheidsbeoordeling van de daarvoor geschikte delen van de zandige kust van Nederland mee uit te voeren. Het ‘Plan van Aanpak Vernieuwd Instrumentarium Zandige Keringen’ (Deltares en Arcadis, 2019) beschrijft de inmiddels afgeronde ontwikkeling van dit nieuwe instrumentarium. Rijkswaterstaat WVL heeft, in opdracht van DGWB, STOWA en de kust- en duinwaterkeringsbeheerders, de taak gekregen om de eerste fase (Ambitieniveau 1) van dit ontwikkelingsproject te leiden. Ambitieniveau 1 van Zandige Waterkeringen liep van 2020 tot 2022.
De rapportage die hier te vinden is, is een onderdeel van de rapportages als oplevering gedurende ambitieniveau 1 van BOI - Zandige Waterkeringen.
Het baggeren van de vaargeul Boontjes ten behoeve van de scheepvaart loont zowel bij een Laag als Hoog economisch groeiscenario. Dit volgt uit een Maatschappelijke Kosten Baten Analyse (MKBA) waarin drie verschillende vaargeuldieptes (-2,8 meter, -3,8 meter en -4,7 meter NAP) en bijbehorende baggerregimes zijn vergeleken met een natuurlijke situatie, waarin niet gebaggerd wordt. Baggeren heeft een positief, maar afnemend maatschappelijk rendement.
In de monitor wegverkeergerelateerde informatiediensten en rijtaakondersteunende systemen vrachtverkeer 2022 is onderzocht welke wegverkeer gerelateerde informatiediensten en rijtaakondersteunende systemen vrachtwagenchauffeurs tot hun beschikking hebben.
In dit onderzoek is de eventuele suppletiebehoefte van de zandige waterkering van de Houtribdijk in kaart gebracht.
This report describes the results of a study into the possibilities of fiber optic technology for the traffic jam protection service
Eind 2022 zijn de resultaten van morfologisch, economisch en ecologisch onderzoek beschikbaar gekomen voor de evaluatie van de gevolgen van de drempelverwijdering van vaarweg de Boontjes. Daarbij zijn drie scenario’s voor de vaargeul vergeleken. De drie door Rijkswaterstaat opgestelde scenario’s zijn:
1. Onderhouden vaarwegprofiel NAP -3,80 m en 100 m breed;
2. Verdiepen en onderhouden vaarwegprofiel NAP -4,70 m en 100 m breed;
3. Stoppen met baggeren, terugkeer naar natuurlijk profiel.
Rijkswaterstaat (RWS) heeft zich een mobiliteitssysteem ten doel gesteld dat niet alleen vlot en veilig, maar ook duurzaam is. Het gaat bij een duurzaam mobiliteitssysteem om het bereiken van een evenwicht tussen bereikbaarheid, economie, gezondheid, leefmilieu en klimaat. Slimme en schone mobiliteit zijn daarin belangrijke elementen
Naar aanleiding van de uitkomst van onderzoek naar nautische veiligheid van de brug bij Zaltbommel wordt soortgelijk onderzoek gedaan bij andere bruggen met een verhoogd aanvaarrisico.
Rijkswaterstaat reputatieonderzoek onder leveranciers. Om deze samenwerking met anderen goed vorm te geven en te blijven verbeteren, doen we regelmatig onderzoek. We vragen verschillende stakeholders naar hun oordeel over, hun ervaringen met en verwachtingen van Rijkswaterstaat.
Voor de ecologische effecten wordt er gekeken op twee tijdschalen:
1. Korte termijn met analyses van snel effect hebbende gevolgen zoals vertroebeling en verstoring (directe effecten, ten tijde van het onderhoud).
2. Lange termijneffecten, zoals effecten op bodemmorfologie (jaren) en samenstelling van bodemsoorten (effecten in de maanden en jaren na het onderhoud).
- vorige pagina
- 1
- ...
- 85
- ...
- 6533
- volgende pagina
Direct naar
Zoeken op PUC-nummer
Veel van deze rapporten zijn gemigreerd vanuit het PUC-platform.
Deze rapporten zijn nu terug te vinden door te zoeken op het PUC-nummer in de link.
Bijvoorbeeld: als een link eindigt op PUC_726371_31/1/, dan is dit rapport te vinden door te zoeken op: PUC_726371_31