Ga naar de inhoud
Naar homepage van openbaarmakingen, onderdeel van Rijkswaterstaat - Ministerie van Infrastructuur en WaterstaatRijkswaterstaatMinisterie van Infrastructuur en Waterstaat
Direct naar
  • over dit publicatieplatform
Rijkswaterstaat Publicatie Platform
  • Homepage
  • Open overheid
  • Overige publicaties
  • Ter inzage
  • over dit publicatieplatform
  1. Homepage ›
  2. Open overheid ›
  3. Onderzoeksrapporten

Onderzoeksrapporten

Zoeken in de index

Zoeken binnen de index
Zoeken in
Periode
t/m
Aantal resultaten: 65284

Relevantie van schuine golfinval en kortkammigheid voor golfoverslag, en de representativiteit van golfgootproeven – een quick scan van de literatuur

Golfgootproeven en ook andere laboratoriumproeven zijn van groot belang gebleken voor het kwantificeren van golfbelastingen en bijbehorende erosie van dijken en duinen, maar hebben ook een aantal beperkingen die relevant zijn voor de belastingen die in het labortorium opgewekt kunnen worden, en ...

7 november 2022

Impact van verzilting en verminderde bovenafvoer in en rond kanaal Gent-Terneuzen

In dit verkennend onderzoek “aanpak droogteproblematiek KGT” ligt de focus op hoe om te gaan met zoutlast, waterafvoer en peilbeheer op het Kanaal Gent-Terneuzen ten gevolge van de droogteproblematiek.

auteur(s): HKV Lijn in water ; aMT ; Rijkswaterstaat Zee en Delta (RWS, ZD) ; UGent ; Bureau Waardenburg ; Antea Group
4 november 2022

Toelichting op de habitatkaart Noordzeekustzone T1: 2013-2019

Geeft een toelichting op de samenstelling van de habitattypenkaart Noordzeekustzone 2013-2019. Een habitattypenkaart is een product waarmee het voorkomen van Natura 2000- habitattypen (natuurhabitats) van zoete, brakke en zoute wateren en terrestrische gebieden in kaart wordt gebracht.

auteur(s): Bergwerff, J.W. | Jentink, R. | Kers, A.S. | Zielman. J.
4 november 2022

Monitor snelheid 2021 : ontwikkeling van snelheden op vaste meetpunten op gemeentelijke, provinciale en rijkswegen

In het Strategisch Plan Verkeersveiligheid (SPV) wordt ingezet op proactief Verkeersveiligheidsbeleid gestuurd op basis van risico-indicatoren. In dit plan is Veilige snelheid aangemerkt als een van de risico-indicatoren, ook wel ‘Safety Performance Indicators’ (SPI’s). 
Deze monitor volgt de ...

3 november 2022

Midwintertelling van zee-eenden in de Waddenzee en Nederlandse kustwateren in december 2021, januari en maart 2022

Jaarlijks verslag van de telling van overwinterende eiders, zwarte zee-eenden, grote zee[1]eenden en toppers in de Nederlandse kustwateren en de Waddenzee. Deze telling per vliegtuig wordt uitgevoerd in het kader van de Biologische Monitoring van de zoute Rijkswateren (MWTL). In december 2021, ...

auteur(s): Arts, F.A. | Lilipaly, S.J. | Sluijter, M. | Wolf, P.A.
2 november 2022

Kennis en Innovatieprogramma Marker Wadden (KIMA)

Overzicht met de KIMA rapporten die gemaakt zijn door advies- of ingenieursbureaus in opdracht van Rijkswaterstaat.

1 november 2022

Modellering laagfrequente golfenergie met SWAN : aangepaste formulering voor een spectrale bronterm voor triads op basis van de DCTA

In het kader van het Kennisprogramma Zeespiegelstijging (KP-ZSS) wordt een verbetering van het spectrale golfmodel SWAN beoogd waarmee de doordringing van laagfrequente golfenergie in de Waddenzee gemodelleerd kan worden.

auteur(s): Benit, M.
1 november 2022

Oevermonitoring : Lokale monitoring, voor lokale inzichten

Rijkswaterstaat en HKV hebben een use-case uitgevoerd waarbij de toegevoegde waarde van cameramonitoring in combinatie met computer vision is onderzocht. In deze rapportage beschrijft HKV de use case oevermonitoring.

auteur(s): Caspers, J. | Dupuits, G. | Stenfert, J.
1 november 2022

Lokale monitoring voor lokale inzichten

Rijkswaterstaat en HKV hebben een use-case uitgevoerd waarbij de toegevoegde waarde van cameramonitoring in combinatie met computer vision is onderzocht. In deze rapportage beschrijft HKV de use case monitoring waterplanten.

auteur(s): Caspers, J. | Dupuits, G. | Stenfert, J.
1 november 2022

Duurzaam retentiebekken LKW-noord : hydraulische analyses en ontwerp inlaatdrempel

Het retentiegebied Lateraalkanaal West (LKW) langs de Maas is opgedeeld in 2 deelgebieden (zuid en noord) die onafhankelijk van elkaar kunnen instromen. LKW-noord is in 2006 ingericht voor een hoogwater met een relatief hoge kans van voorkomen (1/50 per jaar), om zo een bijdrage te leveren aan de veiligheid van gebieden achter keringen in het Maasdal die op dat moment nog niet verhoogd en versterkt waren. De ontwerphoogte van de inlaatdrempel kwam daarbij uit op 20,00 m+NAP. Inmiddels zijn veel keringen verhoogd en versterkt en zijn ook de uitgangspunten van de bescherming tegen hoogwater gewijzigd. Dit rapport geeft een advies voor de hoogte van de inlaatdrempel van LKW-noord (20,60 m+NAP) voor de situatie omstreeks 2025, een redeneerlijn voor toekomstige aanpassingen van de drempelhoogte, en een principeontwerp voor het flexibel kunnen aanpassen van de drempelhoogte.

auteur(s): Briele, C. | Lente, J.W. van | Pol, J. | Verduijn, M.
1 november 2022
  • vorige pagina
  • 1
  • ...
  • 84
  • ...
  • 6529
  • volgende pagina

Direct naar

Direct naar
  • Beleid
  • Besluiten
  • Convenanten
  • Klachtoordelen
  • Onderzoeksrapporten
  • Woo-verzoeken

Zoeken op PUC-nummer

Veel van deze rapporten zijn gemigreerd vanuit het PUC-platform.

Deze rapporten zijn nu terug te vinden door te zoeken op het PUC-nummer in de link.

Bijvoorbeeld: als een link eindigt op PUC_726371_31/1/, dan is dit rapport te vinden door te zoeken op:   PUC_726371_31


Over deze site

  • Over dit publicatieplatform
  • Privacy
  • Copyright
  • Toegankelijkheid
  • Archief van deze site

Snel naar

  • Rijkswaterstaat Homepage
  • Rijkswaterstaat Standaarden
  • Rijkswaterstaat Beeldarchief
  • Rijkswaterstaat Data
  • Platform Participatie
  • Officiële bekendmakingen

Contact

Rijkswaterstaat kunt u bereiken via telefoon 0800-8002

of  stel hier online een vraag