Onderzoeksrapporten
Zoeken in de index
Het baggeren van de vaargeul Boontjes ten behoeve van de scheepvaart loont zowel bij een Laag als Hoog economisch groeiscenario. Dit volgt uit een Maatschappelijke Kosten Baten Analyse (MKBA) waarin drie verschillende vaargeuldieptes (-2,8 meter, -3,8 meter en -4,7 meter NAP) en bijbehorende baggerregimes zijn vergeleken met een natuurlijke situatie, waarin niet gebaggerd wordt. Baggeren heeft een positief, maar afnemend maatschappelijk rendement.
In de monitor wegverkeergerelateerde informatiediensten en rijtaakondersteunende systemen vrachtverkeer 2022 is onderzocht welke wegverkeer gerelateerde informatiediensten en rijtaakondersteunende systemen vrachtwagenchauffeurs tot hun beschikking hebben.
In dit onderzoek is de eventuele suppletiebehoefte van de zandige waterkering van de Houtribdijk in kaart gebracht.
This report describes the results of a study into the possibilities of fiber optic technology for the traffic jam protection service
Eind 2022 zijn de resultaten van morfologisch, economisch en ecologisch onderzoek beschikbaar gekomen voor de evaluatie van de gevolgen van de drempelverwijdering van vaarweg de Boontjes. Daarbij zijn drie scenario’s voor de vaargeul vergeleken. De drie door Rijkswaterstaat opgestelde scenario’s zijn:
1. Onderhouden vaarwegprofiel NAP -3,80 m en 100 m breed;
2. Verdiepen en onderhouden vaarwegprofiel NAP -4,70 m en 100 m breed;
3. Stoppen met baggeren, terugkeer naar natuurlijk profiel.
Rijkswaterstaat (RWS) heeft zich een mobiliteitssysteem ten doel gesteld dat niet alleen vlot en veilig, maar ook duurzaam is. Het gaat bij een duurzaam mobiliteitssysteem om het bereiken van een evenwicht tussen bereikbaarheid, economie, gezondheid, leefmilieu en klimaat. Slimme en schone mobiliteit zijn daarin belangrijke elementen
Naar aanleiding van de uitkomst van onderzoek naar nautische veiligheid van de brug bij Zaltbommel wordt soortgelijk onderzoek gedaan bij andere bruggen met een verhoogd aanvaarrisico.
Rijkswaterstaat reputatieonderzoek onder leveranciers. Om deze samenwerking met anderen goed vorm te geven en te blijven verbeteren, doen we regelmatig onderzoek. We vragen verschillende stakeholders naar hun oordeel over, hun ervaringen met en verwachtingen van Rijkswaterstaat.
Voor de ecologische effecten wordt er gekeken op twee tijdschalen:
1. Korte termijn met analyses van snel effect hebbende gevolgen zoals vertroebeling en verstoring (directe effecten, ten tijde van het onderhoud).
2. Lange termijneffecten, zoals effecten op bodemmorfologie (jaren) en samenstelling van bodemsoorten (effecten in de maanden en jaren na het onderhoud).
Onderzoek waarin vastgesteld is in hoeverre de website voldoet aan WCAG 2.1, niveau AA. Het onderzoek is uitgevoerd volgens de richtlijnen van het Waarmerk drempelvrij.nl, het Nederlandse kwaliteitsmerk voor toegankelijke websites.
- vorige pagina
- 1
- ...
- 82
- ...
- 6529
- volgende pagina
Direct naar
Zoeken op PUC-nummer
Veel van deze rapporten zijn gemigreerd vanuit het PUC-platform.
Deze rapporten zijn nu terug te vinden door te zoeken op het PUC-nummer in de link.
Bijvoorbeeld: als een link eindigt op PUC_726371_31/1/, dan is dit rapport te vinden door te zoeken op: PUC_726371_31