Onderzoeksrapporten
Zoeken in de index
Jaarlijkse weergave van het sinds 1979 lopende monitoringsprogramma van kustbroedvogels in het Deltagebied.
Deze analyse doet onderzoek naar de evt. grootte van de opgave voor de vervanging/renovatie van de bodem van het Julianakanaal.
The following report presents an overview of the new prediction capabilities of free and forced IG waves using SWAN.
Om inzicht te krijgen in de toestand van de rijkswateren worden diverse vismonitoringen uitgevoerd. Deze vismonitoringen maken deel uit van het Wettelijke Onderzoekstaken (WOT) -programma Visserij in opdracht van het ministerie van Landbouw, Visserij, Voedselzekerheid en Natuur (LVVN) en het Programmaplan Vis- en Biotamonitoring 2024-2029 van Rijkswaterstaat (RWS). In totaal worden 13 monitoringsprogramma’s en één registratieprogramma in de grote zoete rijkswateren (meren en rivieren), de overgangswateren en in de spuikom bij Kornwerderzand in de Waddenzee uitgevoerd.
Ontsluiting van vismonitoringsgegevens gebeurt op drie manieren. Het voorliggende rapport (deel II) is een achtergronddocument waarin de gebruikte monitoringsmethodieken in de verschillende vismonitoringen in de zoete rijkswateren en overgangswateren t/m 2024 zijn vastgelegd. In het rapport ‘Toestand en trends’ (deel I) worden de resultaten geïnterpreteerd (trends en duiding). Daarnaast worden de monitoringsgegevens via een dataportaal ontsloten (voorheen rapportage deel III).
De Wet aanvullende regels veiligheid wegtunnels (Warvw) stelt dat er voor elke Nederlandse wegtunnel langer dan 250 meter een tunnelbeheerder en een onafhankelijke veiligheidsbeambte moeten zijn aangesteld.
Rijkswaterstaat telt zes verschillende tunnelbeheerders en één veiligheidsbeambte. De veiligheidsbeambte is aangesteld door de directeur-generaal van Rijkswaterstaat met instemming van alle betrokken bevoegde gezagen.
Risicorapportage van de landelijke Monitor Nautische Veiligheid Nederlandse Binnenwateren (MNV). Het doel van de MNV is om inzicht te bieden in de ontwikkeling van de nautische veiligheid op de Nederlandse binnenwateren, in de periode 2014-2023, in relatie tot de beleidsdoelstelling van I&W. Gezamenlijk vormen de datarapportage en de risicorapportage de MNV.
Rijkswaterstaat streeft ernaar om het baggeren en verspreiden van sediment in de Waddenzee zo efficiënt mogelijk uit te laten voeren, zodat de kosten en de ecologische impact op de Waddenzee minimaal zijn. Op enkele locaties in de Waddenzee zijn er knelpunten waar het baggerbezwaar groot is en/of toeneemt. Door kennis te ontwikkelen over het systeem en deze knelpunten kan de baggerstrategie verder worden geoptimaliseerd.
In het najaar van 2022 is de vaargeul tussen Holwerd en Ameland verlegd tussen boei VA6 en VA9. Naar aanleiding van aanhoudend hoog onderhoudsbaggerwerk en nautische problemen rondom boei VA6 en VA8, en de studie van Van Weerdenburg et al. (2023) is besloten om in september 2023 de vaargeul opnieuw te verleggen naar de locatie “Noord Loodrecht”, hier “Route23” genoemd. In de voorliggende studie wordt deze ingreep, 1 jaar na uitvoering, geëvalueerd aan de hand van de nieuwste bodemkaarten.
Deze Factsheets Energiedragers voor Wegverkeer in Stedelijke Omgeving zijn op verzoek van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat geschreven als aanvulling op de Factsheets Energiedragers Wegverkeer uit 2023.
De gemeente Amsterdam en het rijk werken samen aan plannen voor de uitbreiding van de infrastructuur en de realisatie van een stedelijke woon- en werklocatie in de Zuidas, het gebied rond station Amsterdam Zuid/WTC
- vorige pagina
- 1
- ...
- 10
- ...
- 6533
- volgende pagina
Direct naar
Zoeken op PUC-nummer
Veel van deze rapporten zijn gemigreerd vanuit het PUC-platform.
Deze rapporten zijn nu terug te vinden door te zoeken op het PUC-nummer in de link.
Bijvoorbeeld: als een link eindigt op PUC_726371_31/1/, dan is dit rapport te vinden door te zoeken op: PUC_726371_31