Onderzoeksrapporten - Zoekresultaten
Zoeken in de index
Protection against rising sea levels and increased river discharges is an important topic worldwide and certainly also in the Netherlands. This thesis uses a model to determine the economically optimal flooding probabilities. With this model, it is possible to take into account situations in which several dikes or dams jointly protect the hinterland against sea level rise and peak river discharges. For previous models that determine the economically optimal flood probabilities, only situations where there are no dependencies between dikes or dams could be calculated. While the dependencies between dikes and dams have been studied with this model for the Lake IJssel area, this study uses it to investigate the Eastern Scheldt area.
Jaarlijks stelt Rijkswaterstaat samen met ProRail verkeers- en vervoerprognoses op, op basis van de meest recente beleidsuitgangspunten en planinformatie voor de toekomst. Hierbij wordt gebruikt gemaakt van toekomstbeelden voor economie en demografie van het CPB en PBL (de WLO-scenario’s Laag ...
In voorliggend project staat de vraag centraal in welke mate stuwprogramma Driel nu en in de toekomst zijn doelen bedient. Stuurknop Driel is immers van groot belang voor de optimale verdeling van de rivierafvoer, met name bij lagere Rijnafvoeren. Gegeven het dynamische karakter van de fysieke ...
Wanneer door een combinatie van harde wind en/of een verhoogd meerpeil sprake is geweest van uitzonderlijke hydrologische omstandigheden in het IJsselmeergebied, wordt achteraf een Stormrapport gemaakt. Hierin staat een gedetailleerde omschrijving van de meteorologische en hydrologische situatie, inclusief een overzicht van de uitgegeven waarschuwingen, een inhoudelijke analyse en (afhankelijk van de situatie) een evaluatie.
About ten years ago, the optimal flood protection standards for the Netherlands were obtained by performing a social cost benefit analysis. The damages linked to failed critical infrastructure could not explicitly calculated, but were estimated to result in 2-33% extra damages to the total flood damages. However, more recent studies have showed that in other European countries failure of critical infrastructure could result in far more extra flood damages. Therefore, this study (final thesis) focused on finding a method to better quantify the effects of failure of critical infrastructure after a flood event in the Netherlands.
In dit onderzoek worden de resultaten gepresenteerd van een enquête onder het Nederlandse publiek over hun kennis van, betrokkenheid met en financiële bereidheid om bij te dragen aan de goede milieutoestand (GES) van de Noordzee. De resultaten zijn verkregen door ongeveer 400 respondenten een ...
In opdracht van de Themagroep industrie is door Royal HaskoningDHV een voorverkenning uitgevoerd, hoe met toezicht en handhaving (TH) emissiereductie kan worden bereikt. Hiermee wordt uitvoering gegeven aan de decentrale maatregel I.3.D uit het Schone Lucht Akkoord: “Partijen gaan na in ...
In 2022 heeft onderzoeksbureau Motivaction een reputatieonderzoek uitgevoerd onder het Nederlands publiek. Dit onderzoek geeft inzicht in hoe Nederlanders, waaronder automobilisten, recreatievaarders en omwonenden van Rijkswaterstaat-projecten, aspecten van Rijkswaterstaat beoordelen en hoe belangrijk zij deze vinden en welke verwachtingen zij hebben van Rijkswaterstaat.
Door klimaatverandering zal in Nederland het gemiddelde weerbeeld veranderen en neemt de frequentie en hevigheid van weersextremen toe. Om de prestaties van het hoofdwegennet (HWN) ook in een veranderend klimaat op orde te houden, is door Rijkswaterstaat (RWS) het project Klimaatbestendige Netwerken (KBN) gestart. Hierin werkt RWS toe naar een strategie (koers) voor het omgaan met de mogelijke effecten van klimaatverandering op netwerken. Daarvoor is in 2020 de landelijke klimaatstresstest van het hoofdwegennet uitgevoerd.
Doel van dit huidige onderzoek (uitgevoerd binnen KPP Klimaatbestendige Netwerken WR05, deelproject ‘opdrijven tunnels’) is het verkrijgen van een duidelijk beeld van de risico’s voor de tunneltoeritten, toeritten van aquaducten en verdiepte liggingen in het Nederlandse hoofdwegennet onder invloed van een veranderd klimaat en de maatregelen die nodig zijn om de risico’s te gaan aanpakken.
- vorige pagina
- 1
- ...
- 80
- ...
- 6516
- volgende pagina
Direct naar
Zoeken op PUC-nummer
Veel van deze rapporten zijn gemigreerd vanuit het PUC-platform.
Deze rapporten zijn nu terug te vinden door te zoeken op het PUC-nummer in de link.
Bijvoorbeeld: als een link eindigt op PUC_726371_31/1/, dan is dit rapport te vinden door te zoeken op: PUC_726371_31