Onderzoeksrapporten
Zoeken in de index
Dit onderzoek richt zich op verkeersveiligheidseffecten op kruispunten van toe- en afritten van autosnelwegen met het onderliggende wegennet, in zogenaamde T-aansluitingen. Dit zijn aansluitingen waarbij de weg van het onderliggende wegennet eindigt bij de aansluiting.
Assessing driving safety calls for the quantification of driving performance in relationship to safety. While traffic safety can be evaluated by measuring the number of fatalities, injuries and crashes in traffic, this is only possible after these crashes have happened. The challenge in measuring driving safety is to relate driving behaviour as measured to the likelihood of crashes occurring. This not only concerns the driving behaviour of one single driver and vehicle, but also the interactions of this driver with other road users. Consequently, not only driving behaviour but also traffic interactions need to be quantified and related to safety. In this report we provide a summary of the state of the art in qualitative and quantitative methods to reason about the safety of driving.
Een beknopt overzicht wordt gegeven van de beschikbare informatie betreffende de invloed van recreatieve en commerciële binnenvaart op de ecologie van de Rijkswateren. Voorliggend rapport heeft tot doel om aan de hand van de beschikbare kennis de belangrijkste effecten van binnenvaart in de ...
In het onderzoeksprogramma KPP B&O Kust werken Deltares en Rijkswaterstaat samen om meer inzicht in de ontwikkeling van het zandige kustsysteem te krijgen en met deze kennis het beheer en onderhoud ervan te ondersteunen. De Noordzeekust van Goeree is één van de locaties langs de Nederlandse ...
Recent water quality problems in the Veerse Meer have renewed efforts to develop modelling tools for the lake. In the context of setting up the new sixth-generation models for Rijkswaterstaat, a 3D D-Water Quality model of the Veerse Meer including eutrophication parameters, dissolved oxygen, ...
Het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) werkt aan het verbeteren van de bereikbaarheid, veiligheid en duurzaamheid in ons land. Woon-werkverkeer en zakelijke mobiliteit zijn daarbij belangrijke factoren. Uit onderzoeken naar de mobiliteitseffecten als gevolg van het vaker ...
In this report, an overview of available standards and criteria for the interaction of drivers and other road users with automated driving systems (ADS) and advanced driver assistance systems (ADAS) is provided. We also provide information about ongoing research and relevant research groups. In summarizing the results, we distinguish between standards and criteria relevant to the interaction between driver and automated vehicle on the one hand and to the interaction between automated vehicles and other road users on the other. Here, the term ‘automated vehicles’ is taken to refer to both vehicles with ADAS and vehicles with ADS.
- vorige pagina
- 1
- ...
- 103
- ...
- 6523
- volgende pagina
Direct naar
Zoeken op PUC-nummer
Veel van deze rapporten zijn gemigreerd vanuit het PUC-platform.
Deze rapporten zijn nu terug te vinden door te zoeken op het PUC-nummer in de link.
Bijvoorbeeld: als een link eindigt op PUC_726371_31/1/, dan is dit rapport te vinden door te zoeken op: PUC_726371_31