Onderzoeksrapporten
Zoeken in de index
In het voorjaar van 2022 heeft Sovon broedvogeltellingen uitgevoerd in de Zoete Rijkswateren. Het gaat om 15 BMP-telgebieden langs de Randmeren, de Maas, IJsselmeer en Beneden Rivierengebied, en daar naast om tellingen van Grote Karekieten en andere zeldzame soorten in de noordelijke Randmeren. ...
In het vaargedrag onderzoek van Rijkswaterstaat en MARIN is de vraag naar het effect van een kleinere kielspeling op reisduur, brandstofverbruik en transport prestatie regelmatig onderwerp van gesprek. Met name als het gaat om de uitgangspunten om te komen tot criteria voor vaarweg afmetingen. ...
De Leidraad Beheer Groenvoorzieningen bevat veel achtergrondinformatie over het werkproces van het beheer en onderhoud van groenvoorzieningen, de functies die Rijkswaterstaat aan de groenvoorzieningen toekent en hoe deze gerealiseerd moeten worden. Alle beheer en onderhoud wordt uitbesteed aan ...
De pilotsuppletie op de buitendelta van het Zeegat van Ameland, de uitgebreide Kustgenese 2.0 metingen en onderzoek binnen de programma’s Kustgenese 2.0, KPP – B&O kust en SEAWAD hebben veel nieuw inzicht opgeleverd in de morfologische werking van de zeegaten. Dit genereerde veel nieuwe kennis ...
Aan de noordoostzijde van Vlieland bevindt zich al langere tijd een probleemgebied met betrekking tot de handhaving van de kustlijn. Tussen raaien 4700 en 5095 worden al sinds 1997 frequent suppleties uitgevoerd. Deze suppleties zijn echter niet toereikend om de overschrijding van de ...
Het toegankelijkheidsonderzoek naar Rijkswaterstaat is afgerond op woensdag 29 december 2021. Dit onderzoek laat zien in hoeverre deze op dit moment voldoet aan de internationaal geaccepteerde toegankelijkheidsrichtlijnen (WCAG 2.1).
Dit onderzoek presenteert een eerste verkennende analyse van de opdrijfgevoeligheid, door stijging van grondwater veroorzaakt door klimaatverandering, van kruisende tunnels onder het hoofdwegennet door. De locaties van de tunnels die mogelijk gevoelig zijn voor opdrijven worden gepresenteerd. Daarnaast zijn stremmings- en herstelkosten zijn berekend, zodat op het niveau van het netwerk van hoofdwegen een prioritering gemaakt kan worden welke locaties de meeste impact hebben als ze opdrijven.
Door klimaatverandering zullen er in Nederland vaker hevige regenbuien voorkomen. Dit kan als gevolg hebben dat lagergelegen punten in het wegtracé vollopen, zoals bijvoorbeeld tunnels, verdiepte liggingen en aquaducten. Hierdoor kan het verkeer verstoord raken en kunnen er herstelwerkzaamheden nodig zijn. In deze rapportage wordt de impact van intense neerslag op tunnels, aquaducten en verdiepte liggingen verkend en gekwantificeerd door middel van het berekenen van stremmings- en een eerste schatting van de herstelkosten.
Daarnaast worden de jaarlijks te verwachte kosten door inundatie van deze kunstwerken weergegeven.
- vorige pagina
- 1
- ...
- 101
- ...
- 6522
- volgende pagina
Direct naar
Zoeken op PUC-nummer
Veel van deze rapporten zijn gemigreerd vanuit het PUC-platform.
Deze rapporten zijn nu terug te vinden door te zoeken op het PUC-nummer in de link.
Bijvoorbeeld: als een link eindigt op PUC_726371_31/1/, dan is dit rapport te vinden door te zoeken op: PUC_726371_31