Open overheid
Zoeken in de index
Resultaten
In het Kanaal Gent-Terneuzen worden KRW-normoverschrijdingen aangetroffen van prioritaire en specifiek verontreinigende stoffen. Een deel van de normoverschrijdingen komt door natuurlijke of historische belasting. Echter, waterkwaliteitsmetingen tonen aan dat het kanaal nog altijd belast wordt ...
TNO focusses on waterways and shipping in the current report. We investigate guidelines for both electromagnetic and visual hindrance. By “electromagnetic hindrance” we mean the hindrance in parts of the electromagnetic spectrum used for communication, information transfer and navigation ...
In het voorjaar van 2022 heeft Sovon broedvogeltellingen uitgevoerd in de Zoete Rijkswateren. Het gaat om 15 BMP-telgebieden langs de Randmeren, de Maas, IJsselmeer en Beneden Rivierengebied, en daar naast om tellingen van Grote Karekieten en andere zeldzame soorten in de noordelijke Randmeren. ...
In het vaargedrag onderzoek van Rijkswaterstaat en MARIN is de vraag naar het effect van een kleinere kielspeling op reisduur, brandstofverbruik en transport prestatie regelmatig onderwerp van gesprek. Met name als het gaat om de uitgangspunten om te komen tot criteria voor vaarweg afmetingen. ...
De pilotsuppletie op de buitendelta van het Zeegat van Ameland, de uitgebreide Kustgenese 2.0 metingen en onderzoek binnen de programma’s Kustgenese 2.0, KPP – B&O kust en SEAWAD hebben veel nieuw inzicht opgeleverd in de morfologische werking van de zeegaten. Dit genereerde veel nieuwe kennis ...
Aan de noordoostzijde van Vlieland bevindt zich al langere tijd een probleemgebied met betrekking tot de handhaving van de kustlijn. Tussen raaien 4700 en 5095 worden al sinds 1997 frequent suppleties uitgevoerd. Deze suppleties zijn echter niet toereikend om de overschrijding van de ...
Het toegankelijkheidsonderzoek naar Rijkswaterstaat is afgerond op woensdag 29 december 2021. Dit onderzoek laat zien in hoeverre deze op dit moment voldoet aan de internationaal geaccepteerde toegankelijkheidsrichtlijnen (WCAG 2.1).
Dit onderzoek presenteert een eerste verkennende analyse van de opdrijfgevoeligheid, door stijging van grondwater veroorzaakt door klimaatverandering, van kruisende tunnels onder het hoofdwegennet door. De locaties van de tunnels die mogelijk gevoelig zijn voor opdrijven worden gepresenteerd. Daarnaast zijn stremmings- en herstelkosten zijn berekend, zodat op het niveau van het netwerk van hoofdwegen een prioritering gemaakt kan worden welke locaties de meeste impact hebben als ze opdrijven.