Ga naar de inhoud
Naar homepage van openbaarmakingen, onderdeel van Rijkswaterstaat - Ministerie van Infrastructuur en WaterstaatRijkswaterstaatMinisterie van Infrastructuur en Waterstaat
Direct naar
  • over dit publicatieplatform
Rijkswaterstaat Publicatie Platform
  • Homepage
  • Ter inzage
  • Open overheid
  • Overige publicaties
  • over dit publicatieplatform
  1. Homepage ›
  2. Open overheid ›
  3. Onderzoeksrapporten

Onderzoeksrapporten

Zoeken in de index

Zoeken binnen de index
Zoeken in
Periode
t/m
Aantal resultaten: 65186

4-barge/pusher convoy (190 m) : preparation of a mathematical manoeuvring model - year 2022

Rijkswaterstaat and MARIN launched in 2019 a joint research programma on shallow water effects.
This study, aims at developing simulation models to investigate and predict the effect of extreme shallow water conditions on representative inland waterway ships.

auteur(s): MARIN | Bedos, A.
1 december 2022

Uitvoer HR Zandige Waterkeringen (memo)

Binnen het programma BOI (beoordeling en ontwerpinstrumentarium) is een nieuw instrumentarium ontwikkeld voor zandige waterkeringen voor de Nederlandse kust, op basis van het proces-gebaseerde, numerieke model XBeach. Dit model kan worden gebruikt om de veiligheidsbeoordeling van de daarvoor geschikte delen van de zandige kust van Nederland mee uit te voeren. Het ‘Plan van Aanpak Vernieuwd Instrumentarium Zandige Keringen’ (Deltares en Arcadis, 2019) beschrijft de inmiddels afgeronde ontwikkeling van dit nieuwe instrumentarium. Rijkswaterstaat WVL heeft, in opdracht van DGWB, STOWA en de kust- en duinwaterkeringsbeheerders, de taak gekregen om de eerste fase (Ambitieniveau 1) van dit ontwikkelingsproject te leiden. Ambitieniveau 1 van Zandige Waterkeringen liep van 2020 tot 2022.

De rapportage die hier te vinden is, is een onderdeel van de rapportages als oplevering gedurende ambitieniveau 1 van BOI - Zandige Waterkeringen.

30 november 2022

MKBA Vaarweg Boontjes : de maatschappelijke kosten en baten van verschillende baggerregimes

Het baggeren van de vaargeul Boontjes ten behoeve van de scheepvaart loont zowel bij een Laag als Hoog economisch groeiscenario. Dit volgt uit een Maatschappelijke Kosten Baten Analyse (MKBA) waarin drie verschillende vaargeuldieptes (-2,8 meter, -3,8 meter en -4,7 meter NAP) en bijbehorende baggerregimes zijn vergeleken met een natuurlijke situatie, waarin niet gebaggerd wordt. Baggeren heeft een positief, maar afnemend maatschappelijk rendement.

auteur(s): Geest, W. van der | Ruijgrok, E.C.M. | Wieringen, D.R.G. van
30 november 2022

Monitoring wegverkeergerelateerde informatiediensten en rijtaakondersteunende systemen vrachtverkeer 2022

In de monitor wegverkeergerelateerde informatiediensten en rijtaakondersteunende systemen vrachtverkeer 2022 is onderzocht welke wegverkeer gerelateerde informatiediensten en rijtaakondersteunende systemen vrachtwagenchauffeurs tot hun beschikking hebben.

auteur(s): Panteia ; Rijkswaterstaat Water, Verkeer en Leefomgeving (RWS, WVL)
30 november 2022

Onderzoek suppletievolumes Houtribdijk

In dit onderzoek is de eventuele suppletiebehoefte van de zandige waterkering van de Houtribdijk in kaart gebracht.

auteur(s): Heijden, S. van der | Lambregts, P. | Lenstra, K. | Steetzel, H. | Vuik, V.
28 november 2022

Feasibility of AID algorithms based on Acoustic Sensing applied to the A9

This report describes the results of a study into the possibilities of fiber optic technology for the traffic jam protection service

auteur(s): Zijpp, N. van der
26 november 2022

Vaarweg de Boontjes; Ecologische scenariovergelijking aanvullend scenario NAP -2,80 m

Eind 2022 zijn de resultaten van morfologisch, economisch en ecologisch onderzoek beschikbaar gekomen voor de evaluatie van de gevolgen van de drempelverwijdering van vaarweg de Boontjes. Daarbij zijn drie scenario’s voor de vaargeul vergeleken. De drie door Rijkswaterstaat opgestelde scenario’s zijn:
1. Onderhouden vaarwegprofiel NAP -3,80 m en 100 m breed;
2. Verdiepen en onderhouden vaarwegprofiel NAP -4,70 m en 100 m breed;
3. Stoppen met baggeren, terugkeer naar natuurlijk profiel.

auteur(s): Cleveringa, J. | Versteeg, S.
25 november 2022

Aanpak effecten duurzame mobiliteit in MKBA’s

Rijkswaterstaat (RWS) heeft zich een mobiliteitssysteem ten doel gesteld dat niet alleen vlot en veilig, maar ook duurzaam is. Het gaat bij een duurzaam mobiliteitssysteem om het bereiken van een evenwicht tussen bereikbaarheid, economie, gezondheid, leefmilieu en klimaat. Slimme en schone mobiliteit zijn daarin belangrijke elementen

auteur(s): Decisio
25 november 2022

Vaarwegbeeldonderzoek zeven bruggen

Naar aanleiding van de uitkomst van onderzoek naar nautische veiligheid van de brug bij Zaltbommel wordt soortgelijk onderzoek gedaan bij andere bruggen met een verhoogd aanvaarrisico.

24 november 2022

Reputatieonderzoek onder leveranciers : Inkoopdomeinen: kennis, informatievoorziening en bedrijfsvoering

Rijkswaterstaat reputatieonderzoek onder leveranciers.  Om deze samenwerking met anderen goed vorm te geven en te blijven verbeteren, doen we regelmatig onderzoek. We vragen verschillende stakeholders naar hun oordeel over, hun ervaringen met en verwachtingen van Rijkswaterstaat.

auteur(s): Ait Moha, A. | Thijssen, R.
22 november 2022
  • vorige pagina
  • 1
  • ...
  • 73
  • ...
  • 6519
  • volgende pagina

Direct naar

Direct naar
  • Beleid
  • Besluiten
  • Convenanten
  • Onderzoeksrapporten
  • Woo-verzoeken

Zoeken op PUC-nummer

Veel van deze rapporten zijn gemigreerd vanuit het PUC-platform.

Deze rapporten zijn nu terug te vinden door te zoeken op het PUC-nummer in de link.

Bijvoorbeeld: als een link eindigt op PUC_726371_31/1/, dan is dit rapport te vinden door te zoeken op:   PUC_726371_31


Over deze site

  • Over dit publicatieplatform
  • Privacy
  • Copyright
  • Toegankelijkheid
  • Archief van deze site

Snel naar

  • Rijkswaterstaat Homepage
  • Rijkswaterstaat Standaarden
  • Rijkswaterstaat Beeldarchief
  • Rijkswaterstaat Data
  • Platform Participatie
  • Officiële bekendmakingen

Contact

Rijkswaterstaat kunt u bereiken via telefoon 0800-8002

of  stel hier online een vraag