Onderzoeksrapporten
Zoeken in de index
Voor de beoordeling en het ontwerp van primaire waterkeringen zijn hydraulische randvoorwaarden (HR) nodig. De huidige hydraulische randvoorwaarden van de Vecht-IJsseldelta (VIJD) zijn afkomstig uit 2017. De fysieke toestand van de Vecht-IJsseldelta is sindsdien veranderd. Het Reevediep is ...
Het rapport schetst de afwegingen die gemaakt kunnen worden t.a.v. de verschillen tussen huidige vrachtwagen konvooien en truck platoons.
Een 2-fasen proces heeft als doel om projectrisico’s te verlagen door na ontwerp of engineering de prijs voor de realisatie vast te stellen
De aanleiding van het voorliggend rapport is een behoefte vanuit het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) om kansen te identificeren en voorbereid te zijn op de effecten van 3D-printen op het mobiliteitssysteem. In dit rapport wordt een verkenning beschreven naar 3D-printen en de ...
Binnen het programma BOI (beoordeling en ontwerpinstrumentarium) is een nieuw instrumentarium ontwikkeld voor zandige waterkeringen voor de Nederlandse kust, op basis van het proces-gebaseerde, numerieke model XBeach. Dit model kan worden gebruikt om de veiligheidsbeoordeling van de daarvoor geschikte delen van de zandige kust van Nederland mee uit te voeren. Het ‘Plan van Aanpak Vernieuwd Instrumentarium Zandige Keringen’ (Deltares en Arcadis, 2019) beschrijft de inmiddels afgeronde ontwikkeling van dit nieuwe instrumentarium. Rijkswaterstaat WVL heeft, in opdracht van DGWB, STOWA en de kust- en duinwaterkeringsbeheerders, de taak gekregen om de eerste fase (Ambitieniveau 1) van dit ontwikkelingsproject te leiden. Ambitieniveau 1 van Zandige Waterkeringen liep van 2020 tot 2022.
De rapportage die hier te vinden is, is een onderdeel van de rapportages als oplevering gedurende ambitieniveau 1 van BOI - Zandige Waterkeringen.
Meer dan 500 maatregelen om op 176 plekken natuurgebieden in Nederland weer met elkaar te verbinden: het Meerjaren programma Ontsnippering (MJPO) kan na 15 jaar trots zijn op dit resultaat. Dankzij een groot aantal ecoducten, faunapassages, looprichels, duikers en andere verbindingen kunnen otter, hert, das en vele andere diersoorten weer veilig oversteken. Goed voor de natuur en goed voor de verkeersveiligheid; de betere verbindingen verminderen de kans op aanrijdingen.
- vorige pagina
- 1
- ...
- 153
- ...
- 6517
- volgende pagina
Direct naar
Zoeken op PUC-nummer
Veel van deze rapporten zijn gemigreerd vanuit het PUC-platform.
Deze rapporten zijn nu terug te vinden door te zoeken op het PUC-nummer in de link.
Bijvoorbeeld: als een link eindigt op PUC_726371_31/1/, dan is dit rapport te vinden door te zoeken op: PUC_726371_31