Onderzoeksrapporten
Zoeken in de index
Aantal resultaten: 65337
auteur(s): Raad voor Verkeer en Waterstaat (RVW)
1 januari 1999
In het kader van het Randvoorwaardenboek 2001 wordt de maatgevende afvoer van de Maas bij Borgharen vastgesteld. In dit rapport wordt de beste schatting voor de vorm van de maatgevende afvoergolf en de bijbehorende onzekerheden onderbouwd. Dit onderzoek maakt deel uit van het project ...
auteur(s): D. Klopstra, N. Vrisou van Eck; HKV lijn in water; WL/Delft Hydraulics
1 januari 1999
Het project Zandmaas/Maasroute heeft een drietal doelen. 1. verlaging van hoge waterstanden, zodat hoogwaters zoals in 1993 en in 1995 veel minder schade en overlast veroorzaken, 2. verbetering van de vaarweg over de Maas en 3. het realiseren van een beperkte natuurontwikkeling. Er zijn ...
auteur(s): Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Directoraat Generaal Rijkswaterstaat De Maaswerken
1 januari 1999
In dit achtergronddocument worden de belangrijkste methodische aspecten behandeld die een rol hebben gespeeld bij de uitvoering van de studie. Het doel van dit document is een methodische verantwoording te geven voor de wijze waarop de bestaande situatie is beschreven en hoe de bepaling van de ...
auteur(s): Ministerie van Verkeer en WaterstaatDirectoraat Generaal RijkswaterstaatDe Maaswerken
1 januari 1999
De uitvoering van het project Zandmaas/Maasroute zal tot gevolg hebben dat een grote hoeveelheid grond -tenminste 25 miljoen m3 - zal vrijkomen. Eén van de doelstellingen van het project, namelijk het verlagen van de kans op overstromingen in het Maasdal, kan alleen worden gerealiseerd als de ...
auteur(s): Ministerie van Verkeer en WaterstaatDirectoraat Generaal RijkswaterstaatDe Maaswerken
1 januari 1999
Dit achtergronddocument maakt deel uit van de reeks achtergronddocumenten die in het kader van de Trajectnota?MER Zandmaas/Maasroute. Deze achtergronddocumenten vormen de basis voor de Hoofdnota. Het project Zandmaas/Maasroute heeft als hoofddoelstellingen het verlagen van hoogwaterstanden op ...
auteur(s): Ministerie van Verkeer en WaterstaatDirectoraat Generaal RijkswaterstaatDe Maaswerken
1 januari 1999
De aanleg van de Westerscheldetunnel heeft in het kader van MER aanleiding gegeven tot het uitvoeren van modelstudies om de effecten in de Westerschelde van het storten van resulterend boorspecie te bestuderen: een studie door het RIKZ en een RESTWES-studie door WL. Deze modellen zijn op ...
auteur(s): E.J. Kranenborg; WL Delft Hydraulics
1 januari 1999
Bevat: overzicht topografie; gemeente-indeling; dominant bodemgebruik; ruimtegebruik water voor de Westerschelde en Voordelta; nieuwe kaart van Nederland; ecologische hoofdstructuur; streekplannen; stedelijke ontwikkeling binnen Zeeland, Zuid-Holland; ontwikkeling van de landbouw voor Zeeland, ...
auteur(s): [Ministerie van Verkeer en Waterstaat], Rijkswaterstaat, Meetkundige Dienst (RWS, MD)
1 januari 1999
De dagelijkse filevorming vraagt om een goed doordacht mobiliteitsbeleid om de bereikbaarheid en leefbaarheid te garanderen. Een transferpunt is hiervooréén van de middelen. Er wordt uitgelegd wat een transferpunt is en voor wie het is bedoeld.
auteur(s): tekstred. M. Steenstra; SOAB Adviseurs voor Woning en Leefomgeving
1 januari 1999
In de komende jaren wordt de A2 tussen Holendrecht en Oudenrijn verbreed. Maar als aanvullende maatregelen achterwege blijven, dan wordt de filekans opnieuw te groot. Rijkswaterstaat gaat onderzoeken welke mogelijkheden er zijn om de fileproblemen op de A2 tussen Holendrecht en Oudenrijn aan te ...
auteur(s): Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Directie Utrecht (RWS, UT)
1 januari 1999
- vorige pagina
- 1
- ...
- 2086
- ...
- 6534
- volgende pagina
Direct naar
Zoeken op PUC-nummer
Veel van deze rapporten zijn gemigreerd vanuit het PUC-platform.
Deze rapporten zijn nu terug te vinden door te zoeken op het PUC-nummer in de link.
Bijvoorbeeld: als een link eindigt op PUC_726371_31/1/, dan is dit rapport te vinden door te zoeken op: PUC_726371_31