Ga naar de inhoud
Naar homepage van openbaarmakingen, onderdeel van Rijkswaterstaat - Ministerie van Infrastructuur en WaterstaatRijkswaterstaatMinisterie van Infrastructuur en Waterstaat
Direct naar
  • over dit publicatieplatform
Rijkswaterstaat Publicatie Platform
  • Homepage
  • Ter inzage
  • Open overheid
  • Overige publicaties
  • over dit publicatieplatform
  1. Homepage ›
  2. Open overheid ›
  3. Onderzoeksrapporten

Onderzoeksrapporten

Hier vindt u een overzicht van onderzoeksrapporten van Rijkswaterstaat, conform Woo artikel 3.3 lid 2 letter j.

Op deze plek publiceert Rijkswaterstaat de eigen openbare rapporten uit de periode 1822 tot heden en de openbare rapporten die in opdracht van Rijkswaterstaat opgesteld zijn. De databank omvat circa 64.000 rapporten in pdf-formaat.

Zoeken in de index

Zoeken binnen de index
Zoeken in
Periode
t/m
Aantal resultaten: 6

Oplossingen voor EV-knelpunten bij het vervoer van gevaarlijke stoffen. [Anker : veilig op weg; 3]

Ter voorbereiding op een (wettelijke) verankering van het externe veiligheidsbeleid voor het vervoer van gevaarlijke stoffen heeft ANKER de haalbaarheid van een dergelijke wettelijke verankering onderzocht. Hiertoe zijn in deze publicatie de haalbaarheid en de consequenties naast elkaar gezet ...
auteur(s): Adviesdienst Verkeer en Vervoer (AVV), RIVM, AVIV, Royal Haskoning; E. Arends, W.R. Beukenkamp, G.H.M. van der Linde, P.C.M. Polak, H. Roodbol, A. Schulenberg, G. Tiemessen, J. Veurman, M.A. Wolters, A. Wolting | Arends, E. | Beukenkamp, W.R. | Linde, G.H.M. van der | Polak, P.C.M. | Roodbol, H. | Schulenberg, A. | Tiemessen, G. | Veurman, J. | Wolters, M.A. | Wolting,A.
1 november 2005

Oplossingsrichtingen Knelpunten Externe Veiligheid Vervoer : Consequentieonderzoek Externe Veiligheid Gevaarlijke Stoffen (COEV)

Er wordt een wettelijke regeling voor de externe veiligheidsaspecten van het vervoer van gevaarlijke stoffen overwogen. Deze regeling kan ruimtelijke financiele consequenties met zich meebrengen. In het project Consequentieonderzoek Externe Veiligheid (COEV) is daarom voor de modaliteiten ...
auteur(s): Royal Haskoning, AVIV, Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer (RWS, AVV); E. Arends. I.W.G.M. Kuppen, A.J.H. Schulenberg, G.W.M. Tiemessen, A.G. Wolting, W.R. Beukenkamp, G.H.M. van der Linde, P.C.M. Po... | Arends, E. | Beukenkamp, W.R. | Kuppen, I | Linde, G.H.M. van der | Polak, P.C.M. | Roodbol, H.J. | Schulenberg, A. | Tiemessen, G. | Veurman, J. | Wolters, M.A. | Wolting, A.G.
19 juli 2005

Ongevalsanalyse Randmeren

De Randmeren vormen een klasse II vaarweg. Sinds het aquaduct bij Harderwijk gerealiseerd is, zijn alle kunstwerken in de vaarwegen geschikt voor klasse IV schepen. De vaarwegbeheerder vraagt zich af of de huidige vaarweg wel echt voldoet als klasse IV vaarweg. Deze vaarweg wordt ook intensief ...
auteur(s): Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer (RWS, AVV); M.A. Wolters | Wolters, M.A.
1 januari 2003

Inventarisatie gebruik ligplaatsen : Amsterdam-Rijnkanaal en Lekkanaal

Veel schepen, die op het Amsterdam-Rijnkanaal (ARK) varen, overnachten regelmatig langs het ARK, of liggen er een weekend. De directie Utrecht wil inzicht verkrijgen in het huidige en toekomstige gebruik van de ligplaatsen, om zo een nieuw ligplaatsen beleid te kunnen opstellen. Als eerste zijn ...
auteur(s): M.A. Wolters; Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Rijkswaterstaat Bouwdienst (RWS, BD) | Wolters, M.A.
5 december 2001

Bepaling mogelijke aanvaarenergie bij de Prins Bernhardsluis te Tiel : middenpijlers

Over het binnenhoofd van de Prins Bernhardsluis zullen een spoorbrug en een verkeersbrug worden aangelegd. De pijlers van deze brug worden in het kanaal geplaatst. Omdat de pijlers in het kanaal staan, bestaat er een kans dat ze worden aangevaren door een schip. Doel van de aanvaarberekeningen ...
auteur(s): Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Bouwdienst Rijkswaterstaat (RWS, BD); M.A. Wolters | Wolters, M.A.
1 juli 2001

Capaciteitsbepaling Prinses Beatrix-sluizencomplex

In de toekomst zullen het aantal passages bij de Prinses Beatrixsluis en het gemiddelde laadvermogen van de schepen toenemen. Verwacht wordt dat de capaciteit van de Prinses Beatrixsluis rond 2020 niet meer voldoende is. De wachttijden zullen oplopen tot boven de acceptatiegrens. Nagegaan is ...
auteur(s): Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Bouwdienst Rijkswaterstaat (RWS, BD); M.A. Wolters | Wolters, M.A.
1 januari 2001

Direct naar

Direct naar
  • Beleid
  • Besluiten
  • Convenanten
  • Onderzoeksrapporten
  • Woo-verzoeken

Zoeken op PUC-nummer

Veel van deze rapporten zijn gemigreerd vanuit het PUC-platform.

Deze rapporten zijn nu terug te vinden door te zoeken op het PUC-nummer in de link.

Bijvoorbeeld: als een link eindigt op PUC_726371_31/1/, dan is dit rapport te vinden door te zoeken op:   PUC_726371_31


Over deze site

  • Over dit publicatieplatform
  • Privacy
  • Copyright
  • Toegankelijkheid
  • Archief van deze site

Snel naar

  • Rijkswaterstaat Homepage
  • Rijkswaterstaat Standaarden
  • Rijkswaterstaat Beeldarchief
  • Rijkswaterstaat Data
  • Platform Participatie
  • Officiële bekendmakingen

Contact

Rijkswaterstaat kunt u bereiken via telefoon 0800-8002

of  stel hier online een vraag