Onderzoeksrapporten
Hier vindt u een overzicht van onderzoeksrapporten van Rijkswaterstaat, conform Woo artikel 3.3 lid 2 letter j.
Op deze plek publiceert Rijkswaterstaat de eigen openbare rapporten uit de periode 1822 tot heden en de openbare rapporten die in opdracht van Rijkswaterstaat opgesteld zijn. De databank omvat circa 64.000 rapporten in pdf-formaat.
Zoeken in de index
Aantal resultaten: 11
Uit studies is gebleken dat de "equivalente verkeersbelasting", zoals omschreven door "Belastingsmodel 4 voor vermoeiing" van de toekomstige NEN 6706 en aangepast met de NAD niet past bij de verkeersspectra die gemeten worden. Daarom is onderzocht of er een equivalente verkeersbelasting (EVB) ...
auteur(s): C.A. van Bentum, O.D. Dijkstra ; TNO Bouw en Ondergrond | Bentum, C.A. van | Dijkstra, O.D.
7 december 2007
Geeft in het verleden uitgevoerde benaderingen om tot een equivalente verkeersbelasting (EVB) te komen kort weer en is in een stappenplan opgesteld om een EVB uit meetdata samen te stellen.
auteur(s): C.A. van Bentum, O.D. Dijkstra; TNO Bouw en Ondergrond | Bentum, C.A. van | Dijkstra, O.D.
8 oktober 2007
Beschrijft een verificatie en de meetresultaten van een model voor een plaat met twee trogwanden over de gehele breedte en in het midden een lijfplaat tussen de twee trogbenen. De plaat zal belast worden op vierpuntsbuiging. Besloten is om de experimenten uit te voeren voordat het model is ...
auteur(s): C.A. van Bentum, O.D. Dijkstra; TNO Bouw | Bentum, C.A. van | Dijkstra, O.D.
12 april 2005
Een tweetal aanvullende FEM analyses van een geometrie met een zeer brede scheur zijn uitgevoerd. Uit deze aanvullende analyses is gebleken dat de SIF in breedte richting toch goed wordt bepaald in het model voor halve scheurbreedtes groter dan ca 300 mm. Verder zijn de SIF resultaten voor de ...
auteur(s): O.D. Dijkstra, J. Maljaars; TNO Bouw | Dijkstra, O.D. | Maljaars, J.
24 juni 2004
In het bestaand breukmechanica model voor dekplaatscheuren in vlakke platen is uitgebreid voor brede, diepe half-ellipsvormige scheuren en door-de-wand scheuren. De uitbreiding van het model is gebaseerd op resultaten van SIF-berekeningen met drie dimensionale eindige elementen modellen.
auteur(s): O.D. Dijkstra, J. Maljaars; TNO Bouw | Dijkstra, O.D. | Maljaars, J.
20 februari 2004
In het bestaand breukmechanica model voor dekplaatscheuren in orthotrope brugdekken wordt uitgegaan van een eindscheur gelijk aan de dekplaatdikte. Het model is slechts gevalideerd voor scheuren tot ca. de halve plaatdikte en voorziet in het geheel niet in scheurgroei van door de wand scheuren. ...
auteur(s): O.D. Dijkstra, J. Maljaars; TNO Bouw | Dijkstra, O.D. | Maljaars, J.
5 juni 2003
In het bestaand breukmechanica model voor dekplaatscheuren in orthotrope brugdekken wordt uitgegaan van een eindscheur gelijk aan de dekplaatdikte. Het model is slechts gevalideerd voor scheuren tot ca. de halve plaatdikte en voorziet in het geheel niet in scheurgroei van door de wand scheuren. ...
auteur(s): O.D. Dijkstra, J. Maljaars; TNO Bouw | Dijkstra, O.D. | Maljaars, J.
5 juni 2003
In deze fase van het project zijn door middel van FEM analyses SIFs bepaald voor diepe brede ellipsvormige scheuren en door-de-wand scheuren. De verkregen resultaten zijn door middel van curve fitting omgezet in analystische uitdrukkingen, waarmee scheurgroei-analyses gemaakt kunnen worden.
auteur(s): O.D. Dijkstra, J. Maljaars; TNO Bouw | Dijkstra, O.D. | Maljaars, J.
15 januari 2003
In studies naar de vermoeiingssterkte van stalen rijdekken is voor de bepaling van de levensduur met behulp van de breukmechanica tot nu toe uitgegaan van een eindscheur gelijk aan de dekplaatdikte. Het is bekend dat het brugdek dan nog wel zijn functie vervult en dus nog een zekere ...
auteur(s): O.D. Dijkstra, J. Maljaars; TNO Bouw | Dijkstra, O.D. | Maljaars, J.
30 mei 2002
auteur(s): O.D. Dijkstra, A.C.W.M. Vrouwenvelder; Nederlandse Organisatie voor toegepast-natuurwetenschappelijk onderzoek (TNO) | Dijkstra, O.D. | Vrouwenvelder, A.C.W.M.
17 december 2001
Direct naar
Zoeken op PUC-nummer
Veel van deze rapporten zijn gemigreerd vanuit het PUC-platform.
Deze rapporten zijn nu terug te vinden door te zoeken op het PUC-nummer in de link.
Bijvoorbeeld: als een link eindigt op PUC_726371_31/1/, dan is dit rapport te vinden door te zoeken op: PUC_726371_31