Onderzoeksrapporten
Hier vindt u een overzicht van onderzoeksrapporten van Rijkswaterstaat, conform Woo artikel 3.3 lid 2 letter j.
Op deze plek publiceert Rijkswaterstaat de eigen openbare rapporten uit de periode 1822 tot heden en de openbare rapporten die in opdracht van Rijkswaterstaat opgesteld zijn. De databank omvat circa 64.000 rapporten in pdf-formaat.
Zoeken in de index
Aantal resultaten: 6
Literatuurstudie met als vraag in hoeverre de omgeving van invloed is op het rijgedrag van de weggebruiker. Dit project is er op gericht bestaande kennis over de invloed van de omgeving op de weggebruiker en het rijgedrag te inventariseren en te bundelen. Verder wordt aangegeven welke kennis er ...
auteur(s): Nederlandse Organisatie voor toegepast-natuurwetenschappelijk onderzoek (TNO), Technische Menskunde; S.N. de Ridder; R.F.T. Brouwer | Brouwer, R.F.T. | Ridder, S.N. de
11 december 2002
In 1996 is een aanzet gegeven tot de herziening van de ROA, hetgeen leidde tot een vijftal nieuwe dwarsprofielen van drie rijstroken die flink verschilden van het huidige standaard dwarsprofiel. De voorgestelde dwarsprofielen hebben smallere rijstroken. Voordat deze nieuwe dwarsprofielen op de ...
auteur(s): M. Hoedemaker, W.H. Janssen, R.F.T. Brouwer; TNO Technische Menskunde; Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer (RWS, AVV) | Brouwer, R.F.T. | Hoedemaker, M. | Janssen, W.H.
1 januari 2002
Reviews current knowledge on the effects of lane width on driving behaviour as the first step of a project that focuses on the potential of Lane Departure Warning Assistant (LDWA) in combination with narrow lanes. Narrowing lanes on motorways aims at increasing the capacity, whereas LDWA might ...
auteur(s): TNO, Human Factors Research Institute = TNO, Technische Menskunde (TNO TM); J.H. Hogema, R.F.T. Brouwer; Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer (RWS, AVV) | Brouwer, R.F.T. | Hogema, J.H.
1 januari 2001
Verslag van een experiment waarin de invloed van de omgeving op het wegontwerp wordt getoetst. Getracht wordt een antwoord te krijgen op de vraag of de verdere omgeving van de weg invloed heeft op de categorisering van wegbeelden, of er een wegontwerpvariant te bedenken is die beter is dan de ...
auteur(s): R.F.T. Brouwer, W.H. Janssen, R.C. Muermans; TNO Technische Menskunde | Brouwer, R.F.T. | Janssen, W.H. | Muermans, R.C.
1 januari 2000
Een mogelijkheid om file-vorming tijdens de spitsuren zoveel mogelijk tegen te gaan is om plaatselijk de capaciteit van het wegennet te vergroten door de rijbaan flexibel in te richten met behulp van dynamische markering. Het aantal rijstroken kan worden vergroot door gebruik te maken van ...
auteur(s): M.H. Martens, R.F.T. Brouwer, W. Hoekstra; TNO Technische Menskunde | Brouwer, R.F.T. | Hoekstra, W. | Martens, M.H.
1 januari 2000
In dit rapport worden een aantal inrichtingsvarianten voor spitsstroken (vluchtstroken die in de spits dienst doen als extra rijstrook) verder uitgewerkt. Daarnaast wordt de begrijpelijkheid onderzocht. Op basis van de resultaten van de begrijpelijkheidsevaluatie kan eventueel besloten worden ...
auteur(s): A.P. de Vos, R.F.T. Brouwer, J.R.C. de Vries; Grontmij; TNO Technische Menskunde | Brouwer, R.F.T. | Vos, A.P. de | Vries, J.R.C. de
1 januari 1999
Direct naar
Zoeken op PUC-nummer
Veel van deze rapporten zijn gemigreerd vanuit het PUC-platform.
Deze rapporten zijn nu terug te vinden door te zoeken op het PUC-nummer in de link.
Bijvoorbeeld: als een link eindigt op PUC_726371_31/1/, dan is dit rapport te vinden door te zoeken op: PUC_726371_31