Onderzoeksrapporten
Hier vindt u een overzicht van onderzoeksrapporten van Rijkswaterstaat, conform Woo artikel 3.3 lid 2 letter j.
Op deze plek publiceert Rijkswaterstaat de eigen openbare rapporten uit de periode 1822 tot heden en de openbare rapporten die in opdracht van Rijkswaterstaat opgesteld zijn. De databank omvat circa 64.000 rapporten in pdf-formaat.
Zoeken in de index
Aantal resultaten: 9
Het Ministerie van Infrastructuur en Milieu biedt met het rapport Human factor guidelines for the design of safe in-car traffic information services een handreiking over hoe rekening te houden met human factors/de capaciteiten van weggebruikers bij het ontwerpen van in-car ...
auteur(s): E.C.M. Kroon, M.H. Martens, K.A. Brookhuis, M.P. Hagenzieker ; TNO, RUG, SWOV | Brookhuis, K.A. | Hagenzieker, M.P. | Kroon, E.C.M. | Martens, M.H.
16 september 2014
Om de geluidoverlast van wegverkeer in woongebieden tegen te gaan zijn de afgelopen jaren in Nederland veel geluidschermen gebouwd langs snelwegen. In deze geluid-schermen kunnen hinderlijke zonreflecties optreden, waarover regelmatig klachten komen van weggebruikers. In de afgelopen jaren ...
auteur(s): J.W.A.M. Alferdinck, M.H. Martens ; TNO Defensie en Veiligheid | Alferdinck, J.W.A.M. | Martens, M.H.
1 mei 2010
auteur(s): M.H. Martens; TNO Technische Menskunde | Martens, M.H.
1 april 2004
Beschrijft de opzet en resultaten van een onderzoek naar de begrijpelijkheid van spitsstroken langs een aansluiting van een autosnelweg. Door bestudering van het rijgedrag van proefpersonen in een mini-simulator werden zes ontwerpvarianten getest.
auteur(s): TNO Technische Menskunde (TNO TM); M.H. Martens, S.N. de Ridder | Martens, M.H. | Ridder, S.N. de
1 januari 2002
Begrijpelijkheidsstudie naar keuzemarkering op rijbanen van autosnelwegen. Keuzemarkering is een onderdeel van dynamische rijbaanindeling, waar in de spits een extra rijstrook wordt gecreëerd door het gebruik van smallere rijstroken waarbij de vluchtstrook intact blijft. Bij de keuzemarkering ...
auteur(s): TNO Technische Menskunde (TNO TM); M.H. Martens, S.N. de Ridder | Martens, M.H. | Ridder, S.N. de
1 januari 2002
Onderzoek naar de begrijpelijkheid van het gebruik van een pijlmarkering bij het aanrijdtraject (voorsorteerstroken) naar de rotonde toe. Het betreft rotondes met rijstroken die fysiek van elkaar gescheiden zijn. Doelstelling is om zo veel mogelijk relevante combinaties van markering ...
auteur(s): M.H. Martens; TNO Technische Menskunde | Martens, M.H.
1 januari 2001
Een mogelijkheid om file-vorming tijdens de spitsuren zoveel mogelijk tegen te gaan is om plaatselijk de capaciteit van het wegennet te vergroten door de rijbaan flexibel in te richten met behulp van dynamische markering. Het aantal rijstroken kan worden vergroot door gebruik te maken van ...
auteur(s): M.H. Martens, R.F.T. Brouwer, W. Hoekstra; TNO Technische Menskunde | Brouwer, R.F.T. | Hoekstra, W. | Martens, M.H.
1 januari 2000
Verslag van een uitgevoerd onderzoek met behulp van de TNO rijsimulator. Twee manieren van het presenteren van route-informatiedragers boven de weg (tekst-DRIPs en GRIPs (Grafische Route Informatie Panelen)) zijn met elkaar vergeleken. Het doel van het onderzoek is het evalueren van de ...
auteur(s): M.H. Martens, W.H. Janssen; TNO Technische Menskunde | Janssen, W.H. | Martens, M.H.
29 juni 1999
auteur(s): TNO, Technische Menskunde (TM); A.R.A. van der Horst, M.H. Martens | Horst, A.R.A. van der | Martens, M.H.
1 januari 1998
Direct naar
Zoeken op PUC-nummer
Veel van deze rapporten zijn gemigreerd vanuit het PUC-platform.
Deze rapporten zijn nu terug te vinden door te zoeken op het PUC-nummer in de link.
Bijvoorbeeld: als een link eindigt op PUC_726371_31/1/, dan is dit rapport te vinden door te zoeken op: PUC_726371_31