Open overheid
Zoeken in de index
Resultaten
De morfologische gevolgen van de havenuitbouw te Zeebrugge en de zandsuppleties aan de Belgische oostkust worden met behulp van een intensief meetschema gevolgd. Om de geconstateerde veranderingen in een ruimer tijdskader te kunnen beoordelen is de kustontwikkeling in de 19e en de 20e eeuw ...
auteur(s): P. Roelse en J.W. Maranus; Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Directie Waterhuishouding en Waterbeweging, District Kust en Zee, Adviesdienst Vlissingen
1 januari 1985
Verslag van een modelonderzoek waarbij de volgende conclusies getrokken zijn. De aanwezigheid van een bouwput met havendam (zonder verlenging) leidt ten opzichte van een toestand zonder havendam tot vermindering van de stroomaanval op de zuidelijke en uiteraard vooral op de noordelijke kop van ...
auteur(s): Waterloopkundig Laboratorium; samengest. door R.A.H. Thabet en J. Driegen
1 januari 1985
Bevat adviezen omtrent lokaties in de kustgebieden van Noord-Holland en de Waddeneilanden voor PAC's (pomp accumulatie centrales), waarbij de uitgangspunten zijn: - bodemligging gelijk aan of hoger dan N.A.P. -10 m; - ligging buiten gebied met PKB (planologische kernbeslissing).
auteur(s): S. Poel en J.H. de Reus; Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Directie Waterhuishouding en Waterbeweging, District Kust en Zee
1 januari 1985
auteur(s): K. E. Wit, E. van Rees Vellinga en J. G. te Beest, Instituut voor Cultuurtechniek en Waterhuishouding (ICW)
1 januari 1985
In opdracht van de Dienst Verkeerskunde van de Rijkswaterstaat werd onderzocht in hoeverre de aanwezigheid van een geluidscherm invloed heeft op het rijgedrag van automobilisten.
auteur(s): P.J. Bakker en A.R.A. van der Horst; Instituut voor zintuigfysiologie TNO
1 januari 1985
Beschrijft een studie op basis van een visueel-ruimtelijke analyse met betrekking tot het opstellen van de ontwerpkriteria voor de vormgeving van de geluidwerende konstrukties langs de A28 (RW28) voor het gedeelte tussen de brug over het Zwarte Water en de Ceintuurbaan te Zwolle.
auteur(s): Hpart
1 januari 1985
In dit rapport wordt op twee manieren de schuifsterkte van gesedimenteerd slib berekend. De uitkomsten worden onderling met elkaar vergeleken.
auteur(s): [Ministerie van Verkeer en Waterstaat], Rijksdienst voor de IJsselmeerpolders (RIJP); P. Santema
1 januari 1985
Na een uiteenzetting over de hoofdlijnen van het waterkwaliteitsbeleid wordt het plangebied Waddenzee belicht. Een evaluatie van het gevoerde beleid m.b.t. lozingen, zand- en schelpwinning, storten van baggerspecie, koelwater, verontreiniging door olie en boorspoelingen wordt gegeven. Het ...
auteur(s): [Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, directie Friesland]
1 januari 1985
Deel 1 beschrijft de ontwikkeling van een theoretisch model dat betrekking heeft op de risicobeleving als kwaliteitsoordeel van de verkeersomgeving. In het model vormen een vijftal elementen: attributies, attitudes, persoonlijke ervaringen, de perceptie van risico en gevaar en de perceptie van ...
auteur(s): Verkeerskundig Studiecentrum (VSC), Rijksuniversiteit Groningen (RUG); H. Menkehorst, B. Miedema en H.H. van der Molen; Directie Verkeersveiligheid (DVV) van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat
1 januari 1985
Beschrijft de resultaten van het MOKWE (mosselpercelen) - onderzoek. Doel van dit onderzoek is kennis te verwerven omtrent het functioneren van de mosselkweekperselen in de Oosterschelde. Enerzijds om voorspellingen te doen omtrent de invloed van de optredende veranderingen in de getijbeweging ...
auteur(s): F.H.I.M. Steijaert; Projectgroep
1 januari 1985
- vorige pagina
- 1
- ...
- 4734
- ...
- 6551
- volgende pagina