Ga naar de inhoud
Naar homepage van openbaarmakingen, onderdeel van Rijkswaterstaat - Ministerie van Infrastructuur en WaterstaatRijkswaterstaatMinisterie van Infrastructuur en Waterstaat
Direct naar
  • over dit publicatieplatform
Rijkswaterstaat Publicatie Platform
  • Homepage
  • Ter inzage
  • Open overheid
  • Overige publicaties
  • over dit publicatieplatform
  1. Homepage ›
  2. Open overheid

Open overheid

Zoeken in de index

Zoeken binnen de index
Zoeken in

Resultaten

Evaluatie proefvakken, wat kunnen we daarvan leren?

Om innovatieve asfaltmengsels te kunnen beoordelen wordt eerst uitgebreid labonderzoek uitgevoerd. Omdat deze mengsels vaak buiten het ervaringsgebied liggen, worden meer proeven ingezet dan het standaard onderzoek om de risico’s te kunnen inschatten. Indien het labonderzoek succesvol wordt ...
auteur(s): J. Voskuilen, H. van den Top ; Ministerie van Infrastructuur en Milieu, Rijkswaterstaat Grote Projecten en Onderhoud (RWS, GPO); R. de Boer ; Arcadis | Boer, R. de | Top, H. van den | Voskuilen, J.
1 januari 2016

The effect of mixing sequence on the workability and indirect tensile strength of asphalt concrete

The KGO mixing method was developed 40 years ago. Instead of adding the bitumen at the end of the mixing cycle, the bitumen was poured down first together with the larger aggregates. After mixing the bitumen with the larger aggregates, the reamining aggregates were mixed down. As benefits of ...
auteur(s): J. Voskuilen ; Ministerie van Infrastructuur en Milieu, Rijkswaterstaat Grote Projecten en Onderhoud (RWS, GPO); B. Gaarkeuken ; BAM Infra Asfalt; D. van Vliet ; TNO; M. Poot ; TU Delft | Gaarkeuken, B. | Poot, M. | Vliet, D. van | Voskuilen, J.
1 januari 2016

Life-prolonging preventive maintenance techniques for porous asphalt

<p align="LEFT"> </p> <p align="LEFT">The Dutch national roads agency Rijk swaterstaat (RWS) is constantly look ing for faster maintenance techniques and more cost effective maintenance measures, to extend the service life of Porous Asphalt (PA) with minimal traffic hindrance. End of service ...
auteur(s): J. Voskuilen, P. The ; Ministerie van Infrastructuur en Milieu, Rijkswaterstaat Grote Projecten en Onderhoud (RWS, GPO); M. van de Ven ; TU Delft | Thé, P. | Ven, M. van de | Voskuilen, J.
1 januari 2016

De Afsluitdijk open voor vis

De Afsluitdijk is een barrière voor trekvissen. Trekvissen hebben zout en zoet water nodig om jongen te krijgen en op te groeien. Rijkswaterstaat zet samen met De Nieuwe Afsluitdijk de Afsluitdijk open voor vis.
auteur(s): [M. Greijdanus] ; [Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, Rijkswaterstaat Midden-Nederland (RWS, MN)] | Greijdanus, M.
1 januari 2016

Watervogeltellingen in het Benedenrivierengebied in 2014/15

auteur(s): R. Slaterus, T.J. Boudewijn ; SOVON , Bureau Waardenburg | Boudewijn, T.J. | Slaterus, R.
1 januari 2016

Water als attractie

auteur(s): Deltares, Kenniscentrum Recreatie
1 januari 2016

Broedvogels in Nederland in 2014

auteur(s): A. Boele, J. van Bruggen, F. Hustings, K. Koffijberg, J-W. Vergeer, T. van der Meij ; Sovon | Boele, A. | Bruggen, J. van | Hustings, F. | Koffijberg, K. | Meij, T. van der | Vergeer, J.W.
1 januari 2016

Construction of model-based extreme wind fields for the assessment of the Dutch primary water defenses

The joint KNMI-Deltares WTI2017 wind modelling project aimed to address the knowledge gap regarding “Determination of open water winds” and to support the inclusion of the dimensions “time” and “space” in the determination of the Hydraulic Boundary Conditions (HBC). The project is successfully ...
auteur(s): S. Caires ; Deltares | Caires, S.
1 januari 2016

Verouderingsonderzoek in de praktijk : case studie met Surinaams bitumen

auteur(s): J. Voskuilen ; Ministerie van Infrastructuur en Milieu, Rijkswaterstaat Grote Projecten en Onderhoud (RWS, GPO); S. Mohan ; Dura Vermeer Infrastructuur; E. Hagos ; KWS Infra | Hagos, E. | Mohan, S. | Voskuilen, J.
1 januari 2016

WTI 2017 Kunstwerken : achtergrondrapport toetsspoor Betrouwbaarheid Sluiting III-Kennisbasis Omgang met komberging

In het cluster Toetsregels Kunstwerken van het WTI2017 worden de faalmodellen voor waterkerende kunstwerken uitgewerkt. Een belangrijk aspect hierbij is dat falen niet direct optreedt indien er water over of door het kunstwerk stroomt. Om daadwerkelijk falen te veroorzaken dient de hoeveelheid binnenstromend water te leiden tot erosie van de bodembescherming achter het kunstwerk dan wel tot het overschrijden van het kombergend vermogen van de achterliggende watergang. Het instromende debiet is hierbij de belasting, terwijl de komberging en de bodembescherming de sterkte vormen.
In voorliggend document wordt ingegaan op de kennisbasis ten aanzien van het instromende debiet (belasting) in relatie tot overschrijden van de beschikbare komberging (sterkte). Daarnaast wordt aandacht besteedt aan bepaling van het beschikbare kombergend vermogen (schematisering).

auteur(s): Delhez, R.C.M.
30 december 2015
  • vorige pagina
  • 1
  • ...
  • 274
  • ...
  • 6531
  • volgende pagina

Direct naar

Direct naar
  • Beleid
  • Besluiten
  • Convenanten
  • Onderzoeksrapporten
  • Woo-verzoeken
Delen
  • RSS
  • Delen op Facebook
  • Delen op LinkedIn
  • Delen op X

Over deze site

  • Over dit publicatieplatform
  • Privacy
  • Copyright
  • Toegankelijkheid
  • Archief van deze site

Snel naar

  • Rijkswaterstaat Homepage
  • Rijkswaterstaat Standaarden
  • Rijkswaterstaat Beeldarchief
  • Rijkswaterstaat Data
  • Platform Participatie
  • Officiële bekendmakingen

Contact

Rijkswaterstaat kunt u bereiken via telefoon 0800-8002

of  stel hier online een vraag