Open overheid
Zoeken in de index
Resultaten
Resultaat van de eerste auditactiviteit voor de Noord-oostelijke Verbinding (NOV) Betuweroute en betreft de audit op de kostenramingen van de tracés zoals deze zijn vermeld in de Trajectnota/MER.
auteur(s): F. Bruijn, J.M. Fukken, T.W.J.M. de Lange
30 juni 1999
Vanaf 1998 zijn reeds een aantal operationele Monitoring inwinlokaties met MWKS-en gerealiseerd. In de toekomst zullen verdere uitbreidingen van het netwerk waarschijnlijk meer en meer plaatsvinden onder verantwoordelijkheid van de Regionale Directies (RD). Om beschikbare informatie over te ...
auteur(s): A. van der Burgt; DHV AIB | Burgt, A. van der
30 juni 1999
De volgende onderzoeksvragen kwamen aan de orde: 1. Welke factoren binnen de weg- en verkeersomstandigheden zijn van invloed op het ontstaan van enkelvoudige ongevallen? 2. Wat is het effect van de breedte van de obstakelvrije zone op het aantal en de afloop van enkelvoudige ongevallen en waar ...
auteur(s): DHV Milieu en Infrastructuur BV; Centrum voor Regelgeving en Onderzoek in de Grond-, Water- en Wegenbouw en de Verkeerstechniek (CROW); Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer (RWS, AVV)
29 juni 1999
Onderzoek naar de vraag of dynamisch verkeersmanagement een oplossing is voor het fileprobleem en of deze oplossing betaalbaar is. Het onderzoek heeft betrekking op effecten voor benutting, verkeersveiligheid en ruimtelijke implicaties.
auteur(s): Nicole Pelgrim | Pelgrim, N.
29 juni 1999
auteur(s): Ytsma, D.A. ; Universiteit Twente in samenwerking met Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Rijksinstituut voor Integraal Zoetwaterbeheer en Afvalwaterbehandeling (RWS, RIZA) | Ytsma, D.A.
29 juni 1999
Verslag van een uitgevoerd onderzoek met behulp van de TNO rijsimulator. Twee manieren van het presenteren van route-informatiedragers boven de weg (tekst-DRIPs en GRIPs (Grafische Route Informatie Panelen)) zijn met elkaar vergeleken. Het doel van het onderzoek is het evalueren van de ...
auteur(s): M.H. Martens, W.H. Janssen; TNO Technische Menskunde | Janssen, W.H. | Martens, M.H.
29 juni 1999
auteur(s): Bureau DST
28 juni 1999
Schepen met een diepgang groter dan 20 meter zijn tijgebonden en dienen zich bij het opvaren naar de haven van Rotterdam te houden aan tijpoorten, die aangeven gedurende welke tijdsperiode de vaart met tijgebonden schepen veilig kan plaatsvinden. HARAP is een softwarepakket dat tijpoorten ...
auteur(s): Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer (RWS, AVV); A. van der Hoek | Hoek, A. van der
28 juni 1999
De scheepscarrousel is een nieuw concept voor het oude principe van een sluis. Een scheepscarrousel is net als een conventionele sluis bedoeld om schepen uit te wisselen tussen twee gescheiden watersystemen. De scheepscarrousel werkt echter anders, namelijk meer als continu proces. De werking ...
auteur(s): J.H. Poelmans; Hogeschool Brabant | Poelmans, J.H.
25 juni 1999
De scheepscarrousel is een nieuw concept voor het oude principe van een sluis. Een scheepscarrousel is net als een conventionele sluis bedoeld om schepen uit te wisselen tussen twee gescheiden watersystemen. De scheepscarrousel werkt echter anders, namelijk meer als continu proces. De werking ...
auteur(s): A. van het Hof; Hogeschool Brabant | Hof, A. van 't
25 juni 1999