Open overheid
Zoeken in de index
Binnen deze studie onderzoeken we verschillende scenario's om de mogelijkheden te verkennen om ecologische verbeteringen te realiseren door middel van peilbeheer bij de stuwen.
Eindrapportage van een analyse van de rechterafstreping zoals die gerealiseerd is op knooppunt Grijsoord in de A12. Onderzoek is gedaan naar de verkeerskundige en verkeersveiligheidsaspecten van de daar gerealiseerde rechterafstreping. Gebleken is dat de rechterafstreping ten minste net zo grote capaciteit heeft als de tapersamenvoeging die voorheen daar aanwezig was. Daarnaast oogt het verkeersbeeld rustiger dan in vergelijking met de tapersamenvoeging.
Eurofins AquaSense heeft in opdracht van Rijkswaterstaat-CIV de bemonstering en analyse van macrozoöbenthos uitgevoerd van het MWTL-programma in 2023 afkomstig uit de waterlichamen Boven-Rijn (Waal), Grensmaas, IJssel, IJsselmeer, Ketel-Vossemeer, Markermeer, Nederrijn (Lek) & Vecht-Zwarte Water.
In deze rapportage wordt de monstername, analyse en de resultaten hiervan gerapporteerd.
Het doel van dit onderzoek is om, naast een kwalitatieve afweging, een kwantitatief oordeel te kunnen geven over de verkeersveiligheidseffecten wanneer de standaardveiligheidszone in de vorm van de bergingszone niet wordt toegepast als versobering van het dwarsprofiel.
This report aims to [1] provide insight into the current status of the knowledge on electromagnetic fields and the potential impacts on the marine environment, [2] assess the current state of EMF in the Dutch North Sea, in order to [3] advise on implementation of EMF in Descriptor 11 of the Dutch Marine Strategy Framework Directive.
In this study, trawl nets were used to sample plastic at different positions in the river Waal. The results show that the amount of plastic found was higher at the bottom on the left side of the river. This is in line with previous findings and with expectations if plastic distribution is mostly affected by helical flow and if most of the plastic is higher density than water.
De Wet aanvullende regels veiligheid wegtunnels (Warvw) stelt dat er voor elke Nederlandse wegtunnel langer dan 250 meter een tunnelbeheerder en een onafhankelijke veiligheidsbeambte moeten zijn aangesteld.
Rijkswaterstaat telt zes verschillende tunnelbeheerders en één veiligheidsbeambte. De veiligheidsbeambte is aangesteld door de directeur-generaal van Rijkswaterstaat met instemming van alle betrokken bevoegde gezagen.
Op verzoek van Rijkswaterstaat, aanbieder van de website samp.rws.nl, is een handmatig onderzoek uitgevoerd waarin vastgesteld is in hoeverre de website voldoet aan WCAG 2.1, niveau AA. Dit onderzoek is gebaseerd op de Europese norm voor toegankelijkheidseisen, de EN 301 549.
In deze werkwijzer is de Hinderaanpak van twee sectoren opgenomen: Wegverkeer (deel A) aan de ene kant en Water en Scheepvaart (deel B) aan de andere kant.