Quickscan m.e.r. evaluatie : een analyse van de aanpak en mogelijke gevolgen van m.e.r.-evaluatie voor drie V&W hoofdwegen projecten (status intern V&W)

Het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Directoraat-Generaal Personenvervoer (DGP) heeft het Trace M.E.R. Centrum (TMC) gevraagd om met een quickscan een beeld te schetsen van (de wettelijk verplichte) m.e.r.-evaluatie bij een drietal wegenprojecten. Het gaat hierbij om 1. een milieukundig beeld: Wijkt de structurele milieukundige situatie zodanig af van de voorspelling in het Milieu-effect rapport en het Tracé-besluit dat maatregelen door het bevoegd gezag in overweging genomen moeten worden? En zo ja wat zijn hiervan de financiële consequenties. En 2. een organisatorisch beeld: Hoeveel projecten zouden er met terugwerkende kracht geëvalueerd moeten worden? En welke kosten zijn met deze evaluateis gemoeid? De quickscan is uitgevoerd op de projecten zijn: A50 (Eindhoven - Oss), A37 / N34 (Hoogeveen ? Holsloot ? Duitse grens / Holsloot ? Emmen) en de A4 (Beneluxtunnel)

Datum rapport
1 januari 2004
Auteurs
Arts, E.J.J.M., Hendrix, L.E.M., Nijsten, R.J.M.F.
Auteur
Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Dienst Weg- en Waterbouwkunde (RWS, DWW)...[et al.]; Uitgevoerd door R.J.M.F. Nijsten en E.J.M.M. Arts, m.m.v. L.E.M. Hendrix...[et al.]
Uitgever
RWS, DWW.
Annotatie
57 p.
ill.
Intern rapport V&W - WNU Extern V&W
In opdracht van: Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Directoraat-Generaal Personenvervoer (DGP)
Documentnummer
220191