Quickscan m.e.r. evaluatie : een analyse van de aanpak en mogelijke gevolgen van m.e.r.-evaluatie voor drie V&W hoofdwegen projecten (status intern V&W)
Het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Directoraat-Generaal Personenvervoer (DGP) heeft het Trace M.E.R. Centrum (TMC) gevraagd om met een quickscan een beeld te schetsen van (de wettelijk verplichte) m.e.r.-evaluatie bij een drietal wegenprojecten. Het gaat hierbij om 1. een milieukundig beeld: Wijkt de structurele milieukundige situatie zodanig af van de voorspelling in het Milieu-effect rapport en het Tracé-besluit dat maatregelen door het bevoegd gezag in overweging genomen moeten worden? En zo ja wat zijn hiervan de financiële consequenties. En 2. een organisatorisch beeld: Hoeveel projecten zouden er met terugwerkende kracht geëvalueerd moeten worden? En welke kosten zijn met deze evaluateis gemoeid? De quickscan is uitgevoerd op de projecten zijn: A50 (Eindhoven - Oss), A37 / N34 (Hoogeveen ? Holsloot ? Duitse grens / Holsloot ? Emmen) en de A4 (Beneluxtunnel)
- Datum rapport
- 1 januari 2004
- Auteurs
- Arts, E.J.J.M., Hendrix, L.E.M., Nijsten, R.J.M.F.
- Auteur
- Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Dienst Weg- en Waterbouwkunde (RWS, DWW)...[et al.]; Uitgevoerd door R.J.M.F. Nijsten en E.J.M.M. Arts, m.m.v. L.E.M. Hendrix...[et al.]
- Uitgever
- RWS, DWW.
- Annotatie
-
57 p. ill. Intern rapport V&W - WNU Extern V&W In opdracht van: Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Directoraat-Generaal Personenvervoer (DGP)
- Documentnummer
- 220191