Menselijk of wenselijk? : effecten prijs op gedrag

Geeft een aanzet tot een conceptueel kader waarin de rol van prijs en andere invloedsfactoren op het mobiliteitsgedrag van individuen wordt weergegeven. Het onderzoek behelst een secundaire analyse van bestaand materiaal, waarbij het thema?relatie tussen prijs en gedrag? vanuit verschillende invalshoeken wordt benaderd. Enerzijds worden de effecten van prijs op gedrag met behulp van verschillende onderzoeken naar gedragseffecten van prijsmaatregelen in kaart gebracht. Anderzijds komen algemene psychologische en sociologische theorieën aan de orde om de complexiteit van individueel gedrag beter te begrijpen. De marketinginvalshoek is leerzaam voor het vormen van doelgroepen.

Datum rapport
1 januari 2003
Auteurs
Mazureck, U.
Auteur
Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer (RWS, AVV); Undine Mazureck
Uitgever
RWS, AVV.
Annotatie
56 p.
ill
In opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Directoraat-Generaal Personenvervoer (DGP), Team Prijsbeleid en Mobiliteitsmarkt
Met lit.opg.
Documentnummer
80251