Route 26 : verkeerskundige situatie op lange termijn in Maasmere : toedelingen met het verkeerstoedelingsmodel TransCad, simulaties met het micro-simulatie pakket Paramics
De projectaanpak Route 26 heeft als doelstelling patstellingen in de beleidsvoorbereiding te doorbreken en duurzame oplossingen te vinden voor 'schijnbaar' onoplosbare problemen. Twee belangrijke componenten van de Route 26 aanpak zijn de interactieve spelaanpak en de toepassing van het microsimulatiemodel Paramics. De pilotstudie Route 26 is uitgevoerd als onderdeel van het thema 'Flexibele Infrastructuur' van het project 'Wegen naar de Toekomst'. Dit rapport presenteert de resultaten van een onderzoek naar de lange-termijn effecten van een aantal verkeerskundige maatregelen die als (korte termijn) oplossing van de verkeerskundige problematiek van de fictieve locatie Maasmere zijn voorgesteld middels de Route 26 spelaanpak. Bij de berekening van de belasting van het verkeersnetwerk is gebruik gemaakt van twee verschillende toedelingsmodellen: het micro-simulatiemodel Paramics en het macroscopisch verkeerstoedelingsmodel TransCad. De conclusie luidt dat de voorgestelde verkeerskundige maatregelen (korte termijn) op de lange termijn niet kunnen voorkomen, dat de kwaliteit op het hoofdwegennet (HWN) en het onderliggende wegennet (OWN) fors afneemt.
- Datum rapport
- 1 januari 2002
- Auteurs
- Carlier, K.J.H., Immers, L.H., Stada, J., Vanhove, F.
- Auteur
- L.H. Immers, K.J.H. Carlier, J. Stada, F. Vanhove; TNO Inro [etc.]
- Uitgever
- TNO Inro.
- Annotatie
-
XI, 40 p. ill TNO Inro rapport 2002-031, nr. 02-7N-067-72571 Met lit. opg. Onderzoek in opdracht van het Route 26 pilotteam Projectbegeleiding H. Stoelhorst, F. Waaldijk (Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer RWS, AVV), J.C. Salverda (Traffic Test) ISBN 9067439177
- Documentnummer
- 80108