Interactie snelle beroepsvaartuigen : bureaustudie
De mogelijke toename van snelle beroepsvaartuigen en de daarmee samenhangende interacties (van snelle schepen onderling, met andere, varende en afgemeerde schepen, en met de oever) kunnen voor vaarwegbeheerders aanleiding zijn maatregelen te nemen. Eerst wordt een voorstel gedaan voor een definitie van een snel schip inclusief een suggestie voor de scheepstypen die hieronder zouden moeten worden verstaan. Vervolgens wordt voor 3 veiligheidsaandachtsgebieden (operationele bedrijfsvoering, inherente veiligheid, en management rondom het schip) een beschouwing gegeven over aspecten samenhangend met veiligheid en hinder en komt regelgeving aan de orde.
- Datum rapport
- 1 januari 1997
- Auteur
- Waterloopkundig Laboratorium (WL); H.J. Verheij, A. Boogaard, J.H. de Jong en P.A. Kluytenaar
- Uitgever
- Waterloopkundig Laboratorium (WL) = Delft Hydraulics Laboratory.
- Annotatie
-
(103) p.
ill.
Rapport nr. Q2262
Met lit. opg.
Onderzoek in opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer (RWS, AVV)
Projectbegeleiding J.U. Brolsma - Documentnummer
- 73800