Brugopeningen in de Havenspoorlijn tot 2000-2010 : deelrapport waarnemingen brugbediening Botlek- en Calandbrug
De brugwachter vormt de spil in de afhandeling van trein- en scheepvaartverkeer bij de Botlekbrug. Zijn beslissingen, die genomen worden op grond van ervaring en van de beschikbare informatie, bepalen de voortgang of het stoppen van treinen en schepen. Om dit proces goed in beeld te brengen zijn gedurende 3 maal 24 uur in maart 1996 in het brugwachtershuis uitgebreide waarnemingen verricht van het gehele proces. Naast algemene kwantitatieve gegevens is daarbij ook gelet op de informatie waarover de brugwachter in zijn taakuitoefening kan beschikken en de communicatie met andere betrokkenen in het proces: schippers en treindienstleiding. De waarnemingen zijn aangevuld met informatie uit diverse gesprekken met brugwachters. In dit rapport wordt verslag gedaan over het gehele proces van brugbediening en over de waarnemingen betreffende afwikkeling van en belasting door scheepvaart en treinverkeer.
- Datum rapport
- 1 januari 1996
- Auteur
- Terp Advies; Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Directie Zuid-Holland (RWS, ZH)
- Uitgever
- Werkgroep OPBOT (OPeningsregime BOTlekbrug).
- Annotatie
-
38 p. ill. Rapport uit het ROM RIJNMOND Project C.2.4, Openingsregime Bruggen, Deelproject Havenspoorlijn Onderzoek in opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Directie Zuid-Holland (RWS, ZH)
- Documentnummer
- 185532