Gedrag belicht : het nut van gedragskunde in gemeentelijk verkeersbeleid
Het massale autogebruik leidt in veel steden tot problemen met de leefbaarheid en bereikbaarheid. Ingegaan wordt op een aantal achtergronden van het verplaatsingsgedrag, zoals behoeften, wensen, voorkeuren en mogelijkheden. De voorbeelden van de gemeenten Helmond, Houten, Den Haag, en Groningen laten zien dat het gedrag wel veranderd kan worden. Het laatste hoofdstuk geeft aan op welke momenten in het beleidsproces meer aandacht voor het gedrag op zijn plaats is.
- Datum rapport
- 1 januari 1996
- Auteur
- Ministerie van Verkeer en Waterstaat (VenW), Rijkswaterstaat (RWS), Adviesdienst Verkeer en Vervoer (AVV), Directoraat-Generaal voor het vervoer (DGV) en Awareness
- Uitgever
- Kenniscentrum voor Verkeer, Vervoer en Infrastructuur (CROW).
- Annotatie
-
ill. Tot stand gekomen onder toezicht van het Kennisplatform voor duurzaam stadsverkeer in samenwerking met het Ministerie van Verkeer en Waterstaat (Platform voor duurzaam stadsverkeer ; 2) ISBN 9066282339
- Documentnummer
- 178853