Toeritdosering op de A2 bij Boxtel, Best-West en Best : effectberekening van TDI's op drie aansluitingen van de A2 in Noord-Brabant met behulp van Flash/Flexsyt-II- : definitief
Uit de benuttingsstudie A2 Den Bosch? Eindhoven blijkt dat op het genoemde traject incidenteel filevorming optreed. Verwacht wordt dat de problemen met de verkeersafwikkeling sterk zullen toenemen. Als oplossing voor de korte termijn wordt in de genoemde studie aanbevolen toeritdoseerinstallaties (TDI?s) te plaatsen. Directie Noord-Brabant van Rijkswatetstaat heeft aan Grontmij gevraagd een voorspelling te doen over de effecten van deze TDI?s op de doorstroming van het verkeer op de autosnelweg en op de lengte van de wachtrijen op de aansluitende provinciale en gemeentelijke wegen. Doel van deze studie is: Bepaling van de effecten van drie TDI?s ten aanzien van de verkeersafwikkeling op de hoofdrijbaan van A2 en het ontstaan van vertraging en wachtrijen op de toeritten en het onderliggend wegennet. Plaatsing van de TFI?s geschied bij de aansluitingen Boxtel, Best-West en Best. Dit doel is bereikt door middel van simulatie van drie TDI?s met het simulatiemodel Flash/Flexsyt-II-. De gemodelleerde verkeerssituatie na toepassing van de TDI?s is vergeleken met de gemodelleerde verkeerssituatie zonder toepassing van de TDI?s.