Effectmeting mistcampagne : verslag van een evaluatie-onderzoek naar de voorlichtingscampagne over mist
Bevat de uitgangspunten, het bereik en de effecten van de voorlichtingscampagne die in september-oktober 1997 is gevoerd. De doelgroep van de campagne bestaat uit alle automobilisten. De doelstellingen die voor deze groep zijn geformuleerd zijn: de doelgroep wordt zich meer bewust van mist als verkeersonveilige situatie; wordt beter bekend met de twee hoofdvuistregels voor rijden in mist; wordt beter bekend met de twee andere vuistregels van de campagne; wordt zich meer bewust van het risico dat zij loopt in een mistsituatie en is bereid om de gedragsregels toe te passen. Bij het onderzoek is zowel een panelgroep als een controllegroep betrokken. De campagne heeft een erg hoog bereik gerealiseerd. De boodschap is goed overgekomen en wordt ook als duidelijk, geloofwaardig en zinvol beoordeeld. Toch zijn er geen waarneembare veranderingen ten aanzien van de communicatie-doestellingen gerealiseerd.
- Datum rapport
- 1 januari 1997
- Uitgever
- Van Nes Research Management.
- Annotatie
-
27 p., ongep. bijl., tab. ill. In opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Directie Voorlichting (DVO)
- Documentnummer
- 133523