Doorlooptijd MIRT-verkenning : naar een optimale inrichting van de verkenningsfase

Voor het onderzoek zijn de activiteiten en doorlooptijden van de MIRTverkenning in kaart gebracht. Vervolgens is de inrichting van de verkenningsfase bepaald, op zodanige wijze dat goed wordt aangesloten op de voorgaande initiatieffase en de op de verkenning volgende planuitwerkingsfase. Op basis van dit inzicht is gezocht naar een inrichting van een complexe verkenning (structuurvisie en plan-m.e.r.), zodanig dat wordt voldaan aan de eis van een maximale termijn van twee jaar, van startbeslissing naar voorkeursbeslissing. Dit is weergegeven in een schema, dat is opgenomen in de bijlage. Het schema maakt onderscheid naar vier deelfasen; startfase, analytische fase, beoordelingsfase en de besluitvormingsfase en vier werkstromen. Voor elk van de activiteiten is waar mogelijk een korte toelichting gegeven. Gezien het vernieuwende karakter van de MIRT-verkenning en de invulling ervan, zijn er in de toekomst nog veranderingen en aanvullingen te verwachten.

Datum rapport
15 december 2009
Auteurs
Crocq, S. du, Jongejan, P., Ridder, A. de, Zwartjes, S.
Auteur
S. Zwartjes, P. Jongejan, S. du Crocq, A. de Ridder; Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Dienst Verkeer en Scheepvaart (RWS, DVS); Twynstra Gudde
Uitgever
RSW, DVS.
Annotatie
67 p.
In opdr. van Projectdirectie Sneller Beter
van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat
Definitief
Documentnummer
396802