Onderzoek bevaarbaarheid en toelating Boven-IJssel
Bijgaande studie bevat een verkenning naar de huidige en toekomstige grenzen van de bevaarbaarheid van de Boven-IJssel. Aanleiding voor het onderzoek is het steeds vaker voorkomen van lage rivierafvoeren bij een veranderende bodemligging. Het hoofddoel van de studie is tot aanbevelingen komen waarmee een vlotte en veilige vaart op de Boven-IJssel naar de toekomst toe mogelijk blijft.
De uitkomst van bijgaand onderzoek is een onafhankelijke analyse naar de grenzen van de bevaarbaarheid van de Boven-IJssel, waarbij onder andere de criteria uit de Richtlijnen Vaarwegen 2020 (RVW2020) worden toegepast. De onderzoeksresultaten kunnen ondersteuning bieden in de keuze voor bepaalde maatregelen om de IJssel in de toekomst veilig en zo optimaal mogelijk bevaarbaar te houden, zoals bijvoorbeeld keuzes in bodemligging en afvoerverdeling in het kader van Integraal Rivier Management (IRM).
Deelrapport 1 van 4 – Toetsing aan Richtlijnen Vaarwegen
Deelrapport 2 van 4 – Vaarweggebruik o.b.v. AIS-data
Deelrapport 3 van 4 – Vaarweggebruik o.b.v. simulatorstudie
Deelrapport 4 van 4 – Overkoepelend eindrapport
- Datum rapport
- 13 december 2024
- Uitgever
- Marin
- Annotatie
-
In opdracht van Rijkswaterstaat (RWS)
- Documentnummer
- Rapport nr. 34441-1-MO-rev.2