Overstromingsberekeningen Noordzeekanaal

In hoofdstuk 2 is de bouw van het overstromingsmodel beschreven. Nadat kort de algemene werking van een overstromingsmodel uiteen wordt gezet, zijn de aanpassingen ten opzichte van het gecombineerde overstromingsmodel van dijkring 14, 15 en 44 beschreven. Aanvullend wordt een overzicht gegeven van de manier waarop in deze berekeningen is omgegaan met de bresgroei en de hydraulische randvoorwaarden. Tot besluit wordt ingegaan op de manier waarop de totale schade en het aantal getroffenen en slachtoffers per overstromingsberekening wordt bepaald. Hoofdstuk 3 beschrijft de resultaten van overstromingsberekeningen. Van elke berekening wordt een omschrijving gegeven, aangevuld met een figuur van de maximale overstromingsdiepten en een tabel met de berekende schade. Afhankelijk van de overstromingsberekening wordt eveneens het verloop van de waterstand op het Noordzeekanaal en/of het Amsterdam-Rijnkanaal (ARK) gegeven. Naast het rapport zijn er overstromingsfilmpjes en kaarten van de maximale overstromingsdiepte, de maximale stroomsnelheid en de tijd van het arriveren van het waterfront met initiële waterdiepten van 2 en 20 cm gemaakt. Voor een volledig beeld van de overstromingsberekeningen wordt aanbevolen deze op CD bijgeleverde documentatie naast het rapport te houden. De algemene slotopmerkingen, kanttekeningen en conclusies worden gepresenteerd in hoofdstuk 4.

Datum rapport
1 juli 2007
Auteurs
Hoffman, T.J., Vermeulen, C.J.M.
Auteur
T.J. Hoffman, C.J.M. Vermeulen ; HKV lijn in water
Uitgever
HKV Lijn in Water.
Annotatie
42 p.
Fig., tab.
Met lit.opg.
Met cd-rom
(Projectnummer ; PR1250.10)
In opdracht van Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Directie Noord-Holland
Documentnummer
385331