Evaluatie klachten- en geschillenregeling taxivervoer Nederland

De vragen die bij deze evaluatie van de klachten- en geschillenregeling taxivervoer centraal staat is of deze goed functioneert, of en welke drempels er bestaan om klachten in te dienen en welke verbeteringen wenselijk en noodzakelijk zijn. Binnen het straatvervoer leidt één op de tweehonderd ritten tot een klacht en binnen het contractvervoer één op de honderd. In het straatvervoer komt niet alle onvrede tot uiting in een klacht. De bekendheid van het Landelijk Klachtenmeldpunt Taxi blijkt zeer beperkt te zijn, slechts 5% van de taxigebruikers kent deze. In de taxibranche zijn klachten geen optimaal marktinstrument om de kwaliteit te sturen. Bij het contractvervoer is de rol en verantwoordelijkheid van de vervoerder en de opdrachtgever voor de klant erg onduidelijk.

Datum rapport
20 juli 2007
Auteurs
Bemer, E., Vermeer, L., Visser, J.
Auteur
J. Visser; E. Bemer; L. Vermeer; TNS NIPO Consult
Uitgever
TNS NIPO Consult.
Annotatie
42 p.
Uitgevoerd in opdracht van VenW
Op 3 oktober aan de Tweede Kamer aangeboden
Documentnummer
359387