Betaald rijden stadsregio Rotterdam : eindrapportage deelstudie rekeningrijden : verkenningsfase
Onderzocht is welke variant van rekeningrijden, met name vanuit verkeerskundig oogpunt, voor de Rotterdamse stadsregio het meest effectief is, teneinde de bereikbaarheid van economische centra te verbeteren. Uit de studie komt de zogenaamde semi-cordon variant met heffingspunten ver van de ring van Rotterdam (3 tot 10 km van de ring) per saldo als meest effectief naar voren.
- Datum rapport
- 1 januari 1998
- Auteur
- in samenw. met het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer (RWS, AVV) ... [et al.]; [F. de Haes; met medew. van M.R. Mulder ... et al.]; Grontmij Advies& Techniek
- Uitgever
- Grontmij.
- Annotatie
-
43 p.
ill.
Rapport RIT.98000411
Onderzoek in opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Directie Zuid-Holland (RWS, ZH)
Projectbegeleiding R.H. Oldenburger - Documentnummer
- 185451