De virtuele balie van DWW : het Intranet als nieuw medium voor kennisoverdracht

Het doel van de virtuele balie is het verbeteren van de toegankelijkheid van de kennis van DWW voor de klanten van DWW. De technische aspecten van het inrichten van de virtuele balie worden beschreven. Hierbij wordt zowel aandacht besteed aan het ondersteunen van de bestaande processen als aan het aanbieden van nieuwe of verbeterde diensten. Vanuit deze achtergrond worden aanbevelingen gedaan over de inrichting van de virtuele balie en de benodigde infrastructuur. Daarnaast wordt een samenvatting gegeven van interviews met medewerkers van de Directie Noord-Brabant van Rijkswaterstaat (RWS, NB), en van een workshop die gehouden is bij RWS, NB. N.a.v. het onderzoek wordt geconcludeerd dat er m.n. behoefte is aan ondersteuning bij het vinden van de juiste expertise in DWW. Daarnaast is behoefte aan: toepassen van bestaande kennis; koppeling van expertisegebieden onderling en samenhang tussen de producten; ondersteuning van uitwisseling van informatie binnen overlegorganen en werkgroepen.

Datum rapport
1 januari 1998
Auteur
TNO Technisch Physische Dienst (TNO-TPD), Technische Universiteit Delft (TU Delft); J.F.M. Hamers, S.J. Roorda
Uitgever
Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Dienst Weg- en Waterbouwkunde (RWS, DWW).
Annotatie
38, [1] p.
fig., tab.
Rapportnr. W-DWW-98-015
In opdracht van RWS, DWW in het kader van het project "Virtuele balie", dat deel uitmaakt van het overkoepelende project "DWW kennisspoor" (contactpersonen: J.B.M. van Wieringen en M.C.G.J. van Geffen)
Documentnummer
158475