De virtuele balie van DWW : het Intranet als nieuw medium voor kennisoverdracht
Het doel van de virtuele balie is het verbeteren van de toegankelijkheid van de kennis van DWW voor de klanten van DWW. De technische aspecten van het inrichten van de virtuele balie worden beschreven. Hierbij wordt zowel aandacht besteed aan het ondersteunen van de bestaande processen als aan het aanbieden van nieuwe of verbeterde diensten. Vanuit deze achtergrond worden aanbevelingen gedaan over de inrichting van de virtuele balie en de benodigde infrastructuur. Daarnaast wordt een samenvatting gegeven van interviews met medewerkers van de Directie Noord-Brabant van Rijkswaterstaat (RWS, NB), en van een workshop die gehouden is bij RWS, NB. N.a.v. het onderzoek wordt geconcludeerd dat er m.n. behoefte is aan ondersteuning bij het vinden van de juiste expertise in DWW. Daarnaast is behoefte aan: toepassen van bestaande kennis; koppeling van expertisegebieden onderling en samenhang tussen de producten; ondersteuning van uitwisseling van informatie binnen overlegorganen en werkgroepen.