Marktwerking, wat koop je ervoor? : een gedragskundige analyse van marktwerking in het verkeer en vervoer

Advies over de wijze waarop bij de introductie van marktprincipes optimaal het perspectief van de burger kan worden betrokken. In de studie gaat het erom de tot nu toe voornamelijk economische invalshoek van de marktbenadering te verrijken met inzichten uit de psychologie.

Datum rapport
1 januari 1999
Auteurs
Uden, J.H.A. van, Veling, I.H., Weggemans, T.J.
Auteur
Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer (RWS, AVV); T.J. Weggemans, I.H. Veling, J.H.A. van Uden; AYIT Consultancy; Traffic Test
Uitgever
Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer (RWS, AVV).
Annotatie
48 p.
ill.
Uitgebracht in het kader van het project 'Gedrag op Maat'. - In opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Directoraat-Generaal Personenvervoer (DGP)
Documentnummer
159399