Case study 5 Schelland
Bescrijft de case study "Schelland" die is uitgevoerd in het kader van de TAW Marsroute. De dijkring Terschelling (dijkringgebied 3) heeft voor deze case study model gestaan. Vanwege de vele verschillen tussen de in deze case study beschouwde dijkring en de dijkring Terschelling wordt, om misverstanden te voorkomen, het pseudoniem Schelland gehanteerd. Het doel van de case study is het inzichtelijk maken van het ijkpunt van de Marsroute door de ontwerpconsequenties te vergelijken met bestaande leidraden en/of andere of eerdere gangbare ontwerpmethoden. Verder dient de case study om de overgang van dijkvakoverbelastings- naar dijkring-inundatiebenadering voor te bereiden, met name door de faalkans te bepalen van de volgens het ijkpunt gedimensioneerde dijkring. Schelland is de vijfde in een reeks van 8 case studies.
- Datum rapport
- 1 januari 1999
- Auteur
- TNO Bouw, Grondmechanica Delft (GD), Waterloopkundig Laboratorium (WL)...[et al.]; A.C.W.M. Vrouwenvelder, E.O.F. Calle, H.J. Verheij...[et al.]
- Uitgever
- TNO Bouw.
- Annotatie
-
73 p. bijl., tab., fig. TNO-rapport 98-CON-R1684. - projectnaam Case studies Marsroute. - projectnr. 8.21.3.8096 Met lit.opg. In opdracht van Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Dienst Weg- en Waterbouwkunde (RWS, DWW); projectleider P. Tonjes
- Documentnummer
- 397