Scheepvaart in WB21 : bevindingennotitie

Dit rapport over de relatie tussen scheepvaart en waterbeheer in de 21e eeuw is als volgt opgebouwd. In hoofdstuk 2 wordt een beschrijving gegeven van de binnenvaartsector. Hier wordt uiteengezet hoe de infrastructuur er uit ziet, welke lading wordt vervoerd door welke schepen enz. Hoofdstuk 3 is gewijd aan klimatologische veranderingen in de volgende eeuw. Aangegeven wordt welke invloed verandering van de waterstand heeft op de scheepvaart. Daarna worden in hoofdstuk 4 mogelijke oplossingen gegeven om de nadelige effecten van klimaatverandering te compenseren. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen organisatorische oplossingen, aanpassingen aan de vloot en aanpassingen aan de vaarweg. In hoofdstuk 5 worden de logistieke consequenties van de veranderende prestaties van de binnenvaart beschreven. Hierbij wordt uitgegaan van de nadelige invloed van veranderende waterstanden op de prestaties van de binnenvaart, zoals die in hoofdstuk 3 zijn beschreven en het vermogen van de binnenvaart om zich aan deze veranderingen aan te passen zoals beschreven in hoofdstuk 4.

Datum rapport
1 januari 2000
Auteurs
Hoek, A. van der
Auteur
Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer (RWS, AVV); A. van der Hoek
Uitgever
Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer (RWS, AVV).
Annotatie
38 p.
ill.
In opdracht van de Commissie Waterbeheer 21e Eeuw (WB21)
Documentnummer
206094