TIGRIS ontwikkeling versie 3.0 en toepassing op HSOV knooppunt Arnhem-Nijmegen

Met behulp van het model TIGRIS (Transport Infrastructuur Grondgebruik Interactie Simulatie) worden de effecten van verschillende varianten op de mobiliteit, bereikbaarheid en vestigingsplaatskeuze in het Hoogwaardig Stadsgewestelijk Openbaar Vervoer Knooppunt Arnhem-Nijmegen gebied (HSOV-KAN-gebied) in beeld gebracht, evenals de concurrentiepositie van het KAN-gebied ten opzichte van de omliggende gebieden in de Randstad. Variatie wordt toegepast op de groei van het aantal woningen en arbeidsplaatsen in het KAN, de Randstad en de rest van Nederland plus Duitsland, op de (weg)infrastructuur, en op het ruimtelijk ordeningsbeleid. Deze rapportage bestaat uit 4 delen: hoofdrapport, bijlagen bij hoofdrapport, technische rapportage, bijlagen bij technische rapportage. In het hoofdrapport zijn de aanleiding van de studie, de globale werking van het TIGRIS-model, de onderzochte varianten, de resultaten en conclusies opgenomen. In de technische rapportage wordt diepgaander ingegaan op de achtergronden en werking van het TIGRIS-model en wordt de validatie van het TIGRIS-model voor deze studie verantwoord.

Datum rapport
1 januari 1999
Auteurs
Eradus, P.R.L., Schoemakers, A.
Auteur
P.R.L. Eradus, A. Schoemakers; AGV Adviesgroep voor verkeer en vervoer
Uitgever
Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer (RWS, AVV).
Annotatie
(199) p.
ill.
Losbladige uitg
Met lit. opg
Onderzoek in opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer (RWS, AVV)
Projectbegeleiding A.I.J.M. van der Hoorn (RWS, AVV), L.C.M. Postma (RWS, Directie Oost-Nederland ON)
Documentnummer
172287