Onderzoek snelle verbindingsmogelijkheden tussen luchthavens
In het kader van het project TNLI (Toekomstige Nederlandse Luchtvaart Infrastructuur) is een onderzoek gedaan naar de mogelijkheden van snelle verbindingen tussen luchthavens. Onderzocht worden verbindingen tussen Schiphol en acht locaties voor vier mogelijke concepten: 1) scheiding lucht- en landzijde (vliegtuigen op de nieuwe locatie, terminals en achterlandverbindingen op Schiphol) ; 2) satelliet (zoals 1 maar met nog start- en landingsbanen op Schiphol) ; 3) tweede luchthaven ; 4) overloop luchthaven (alleen vluchten zonder relatie met de hub-functie naar de nieuwe locatie). De volgende vervoertechnieken worden besproken: magneettrein, hogesnelheidsmetro, hogesnelheidstrein (ICE en TGV), en conventionele InterCity (IC).
- Datum rapport
- 1 januari 1997
- Auteur
- H. Marinus; W. Brouwer; DHV Milieu en Infrastructuur; Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer (RWS, AVV); H.B. Waller
- Uitgever
- DHV.
- Annotatie
-
(46) p. ill. In opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer (RWS, AVV) Projectbegeleiding R.H. de Boer
- Documentnummer
- 74548