Trillingsinvloeden op bestaande Coentunnel door installeren damwand ten behoeve van zinksleuf tweede Coentunnel : Toelichting op de presentatie gehouden op 2 november 2005 ten behoeve van de expertgroep Kritische SuccesFactoren 3: Integriteit en stabilite

Op 2 november j.l. is een presentatie gegeven ten behoeve van de expertgroep Kritische SuccesFactoren 3 (KSF3): Integriteit en stabiliteit bestaande systeem. De presentatie is gegeven aan de hand van een hand-out die behoort bij een powerpoint presentatie. In dit rapport wordt de hand-out toegelicht. De hand-out is te vinden in bijlage A. De expertgroep heeft als taak een plan van aanpak uit te werken waarmee invulling wordt gegeven aan bij de aanbesteder levende eisen en wensen. In de aanpak spelen de processen op het gebied van risk management, requirement analysis, architectural design en verification een belangrijke rol. Binnen de Rijkswaterstaat Bouwdienst is onderzoek gedaan naar de invloed van het plaatsen van een damwand in het Noordzeekanaal. Deze damwand bevindt zich tussen de bestaande en de nieuw aan te leggen Coentunnel en moet dienen als grondkerende constructie ten behoeve van de zinksleuf. In dit rapport zal ingegaan worden op: de mogelijke methoden van aanleggen; de optredende zettingen en modellering ervan; de rekenmodellen; de uitkomsten van de rekenmodellen; de toelaatbare spanningen en vervormingen en maatgevende mechanismen. Het rapport wordt afgesloten met de conclusies.

Datum rapport
23 januari 2006
Auteurs
Zeilmaker, A.
Auteur
Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Rijkswaterstaat Bouwdienst (RWS, BD); A Zeilmaker
Uitgever
RWS, BD.
Annotatie
39 p.
Documentnr.: 24582
Versie 1
Definitief
Documentnummer
328167