Onderbouwing instandhouding : deelrapport toepassing ZOAB

Aangezien de komende jaren de budgetten voor beheer en onderhoud van het hoofdwegennet onder druk blijven staan, is binnen de Rijkswaterstaat een onderzoek gestart om de thans ten behoeve van instandhouding benodigde budgetten nader te onderbouwen. Een van de aspecten die hierbij aan de orde komt is de in het verleden ingezette integrale toepassing van ZOAB en of er op basis van deze afspraken kan worden afgeweken van de integrale toepassing van ZOAB. Aan DWW is opgedragen dit onderzoek uit te voeren, waarbij eveneens is verzocht om criteria te ontwikkelen voor een selectieve (gedifferentieerde) toepassing van ZOAB. Hierbij worden de resultaten van het onderzoek gerapporteerd. Als belangrijkste conclusie geldt dat, op basis van de huidige afspraken, een gedifferentieerde toepassing van ZOAB tot de mogelijkheden behoort. Als belangrijkste criterium geldt daarbij een etmaalintensiteit van 35.000 motorvoertuigen.

Datum rapport
1 januari 1999
Auteurs
Alberts, W., Boevink, B., Eikelboom, J.
Auteur
Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Dienst Weg- en Waterbouwkunde (RWS, DWW), Directie Utrecht (RWS, UT), Directie Oost-Nederland (RWS, ON)...[et al.]; W. Alberts, B. Boevink, J. Eikelboom...[et al.]
Uitgever
Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Dienst Weg- en Waterbouwkunde (RWS, DWW).
Annotatie
40 p.
bijl., tab., krt.
Rapportnr. W-DWW-99-040
Met lit.opg.
In opdracht van RWS, Hoofdkantoor van de Waterstaat
Documentnummer
187982