Marktonderzoek Autodate : deelrapportage kwantitatief onderzoek
In september 1999 is het project "Marktonderzoek Autodate" gestart. Doel van het project is het identificeren van kansrijke product-marktcombinaties en het vaststellen van het reële aantal toekomstige deelnemers aan gedeeld autogebruik. Het gaat daarbij zowel om de vraagzijde (wat zijn de wensen, beweegredenen en motieven van potentiële deelnemers) en de aanbodzijde (in hoeverre sluit het aanbod aan bij de behoefte). De aanbodzijde wordt in kaart gebracht door het houden van expert interviews met organisaties voor gedeeld autogebruik. Om duidelijk te krijgen wat er speelt aan de vraagzijde, zijn er in november 1999 diverse individuele interviews en groepsdiscussies gehouden met deelnemers, ex-deelnemers en potentiële deelnemers aan systemen voor gedeeld autogebruik. Deze gesprekken dienden als voorbereiding voor het opstellen van een telefonische enquête, die vervolgens bij ruim 1000 respondenten is afgenomen. In dit rapport worden de belangrijkste resultaten van het kwantitatief onderzoek Autodate beknopt weergegeven. In het tabellenboek zijn de rechte tellingen van alle vragen uit de telefonische enquête opgenomen.