Advies dunne geluidreducerende deklagen op niet-autosnelwegen

In het kader van het IPG wordt op dit moment onderzoek gedaan naar de mogelijkheid om dunne geluidsreducerende deklagen als alternatief voor ZOAB op het hoofdwegennet toe te passen. Het onderzoek wordt gebaseerd op een zestal grootschalige proefvakken, waarvan vijf in 2006 zijn uitgevoerd. Het onderzoek omvat wegdekmetingen, labonderzoek, aanvullend onderzoek op de aspecten kosten, comfort en milieu en zal eind 2007 afgerond zijn. Op verzoek van het AWI is voorafgaand verkend wat de risico?s zijn om dunne geluidsreducerende deklagen eerder als alternatief voor ZOAB alleen op Niet-AutoSnelWegen (NASW) toe te passen.

Datum rapport
12 februari 2007
Auteurs
Hooghwerff, J., Sule, M.S.
Auteur
Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Dienst Weg- en Waterbouwkunde (RWS, DWW); J. Hooghwerff; projectl. M.S. Sule; M+P - raadgevende ingenieurs
Uitgever
RWS, DWW.
Annotatie
39 p.
ill.
Met refs. en samenvatting
Rapportnr. DWW-2007-004
Rapportnr. RAP-06.00023
In opdracht van: Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Dienst Weg- en Waterbouwkunde (RWS, DWW)
Projectnaam: IPG 2.5 Dunne geluidreducerende deklagen
Documentnummer
350250