Modelberekeningen HSL-Zuid/A16 : rapport : bepaling van de effecten van tijdelijke maatregelen bij de aanleg van de HSL-Zuid/A16
Tijdens de aanleg van de HogeSnelheidslijn (HSL) Zuid en reconstructie van de A16 ter hoogte van Breda zullen er tijdelijke maatregelen moeten worden getrokken voor onder andere het autoverkeer. In het kader verkeersbeheersingsplan Breda dienen de effecten van deze tijdelijke verkeersmaatregelen te worden bepaald en onderzocht. Met behulp van het verkeersmodel voor Breda/A16 zijn verschillende tijdelijke situaties doorgerekend. Doel van deze studie is om inzicht te krijgen in mogelijke knelpunten in de verkeersafwikkeling als gevolg van bouwmaatregelen en in de mogelijkheden voor toepassing van aanvullende maatregelen. De uitvoering van de studie en de ontwikkeling van het verkeersmodel Breda/A16 is tot stand gekomen onder begeleiding van de projectgroep verkeersbeheersingsplan Breda, bestaande uit vertegenwoordigers van de Rijkswaterstaat, directie Noord-Brabant, de gemeente Breda en Etten-Leur en de projectorganisatie HSL-Zuid. In deze rapportage zijn opgenomen de resultaten van de doorrekening van 13 tijdelijke situaties en maatregelen. Bevindingen en conclusies komen in dit rapport aan bod.
- Datum rapport
- 1 januari 1999
- Auteurs
- Meijer, M.S.
- Auteur
- M.S. Meijer; DHV Milieu en Infrastructuur
- Uitgever
- DHV Milieu en Infrastructuur.
- Annotatie
-
12 p. bijl., tab., fig. In opdracht van:Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Directie Noord-Brabant (RWS, NB) Dossiernr.: L1119.01.001 Registratienr.: LV-SE990368 Versie: 2 Status: definitief Projectleider en projectmanager: D. Rooks
- Documentnummer
- 129082