De thuisblijvende auto : eindrapport
Om het autogebruik voor woon-werkverkeer te reduceren stimuleert het ministerie van Verkeer en Waterstaat het gebruik van de fiets, het openbaar vervoer en het carpoolen. Een direct effect van dit beleid zou kunnen zijn dat werkenden hun auto vaker thuis laten en dus minder autokilometers maken. Anderen kunnen de auto vervolgens voor hun eigen verplaatsingen gebruiken, waardoor de bereikte autokilometerbesparing gedeeltelijk vervalt. Hoe groot dit effect zou kunnen zijn is onduidelijk. Dit onderzoek geeft daarom inzicht in het gebruik van de 'thuisblijvende auto'.
- Datum rapport
- 1 januari 1997
- Auteur
- MuConsult
- Uitgever
- MuConsult.
- Annotatie
-
22 p.
tab.
Met ref.
In opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Directoraat-Generaal voor het Vervoer (DGV), Directie Individueel Personenvervoer (IP) (DGV-IP) en begeleid door Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer (AVV).
projectbegeleiding E. Hemmen - Documentnummer
- 29475