Tijdstip nul metingen voor Rijksweg 11 : weggedeelte Leiden - Alphen aan de Rijn
Het doel van het project is te komen tot verbetering van doelgerichtheid en doelmatigheid van het proces van ontwerp, uitvoering en beheer& onderhoud van rijkswegen door vergelijking van het beheer & onderhoud van twee delen van rijksweg 11 (RW 11) Leiden ? Alphen aan de Rijn. Dit project betreft het benchmarking van beheer & onderhoud uitgevoerd zowel onder traditionele contractvormen - standaard UAV- contract (= Uniforme Administratieve Voorwaarden) met technische bepalingen) op het deel Leiden ? Alphen aan de Rijn ? als onder alternatieve contractvorm (DBM = Design, Build and Maintenance) op het deel Alphen aan de Rijn ? Bodegraven. Om de beide wegen simultaan aan elkaar te kunnen volgen is het van belang om bij het bestaande deel van RW11 een Tijdstip-nul meting te doen. Zodoende kunnen de beide wegen worden vergeleken in gedrag. Het gaat om de volgende metingen: langsonvlakheid, dwarshelling / verkanting, hoogteverschil, reflectie markering, doorlatendheid ZOAB, geluidsproductie, valgewicht deflectiemeting, en aslastmetingen.
- Datum rapport
- 1 december 2001
- Auteurs
- Hooijmeijer, R.H.
- Auteur
- Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Dienst Weg- en Waterbouwkunde (RWS, DWW), Afdeling Realisatie en Onderhoud Infrastructuur (IR); R.H. Hooimeijer
- Uitgever
- Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Dienst Weg- en Waterbouwkunde (RWS, DWW).
- Annotatie
-
27 p. graf., tab. Rapportnr. DWW-2001-087
- Documentnummer
- 188008