Evaluatie no-recess testbanen Hoeksche Waard 3 september 1999
Dankzij de geplande aanleg van de Hogesnelheidslijn (HSL) werd in 1998 in No-Recess proeftuin in de Hoeksche Waard een aantal voor Nederland nieuwe technieken toegepast. De eigenschappen van deze technieken zijn getoetst aan de zeer hoge restzettingseis van 3 cm na een bouwtijd van 2 jaar en een dynamische eis met het oog op de HSL trein van 300 km/h. In september 1999 is door de DWW een eerste evaluatie gemaakt in samenwerking met de betrokkenen. Dit evaluatierapport is in 2000 aangevuld met de verdere statische metingen en de dynamische tests.
- Datum rapport
- 3 september 1999
- Auteurs
- Duijvenbode, J.D. van
- Auteur
- Projectbegeleider Jan Dirk van Duijvenbode ; Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Dienst Weg- en Waterbouwkunde (RWS, DWW)
- Uitgever
- RWS, DWW.
- Annotatie
-
36 p.
bijl., ill.
Met lit.opg.
Met CD-Rom N-0515 : monitoring No-Recess Proeftuin Hoeksche Waard, 's-Gravendeel
NO-RECESS = New Options for Rapid and Easy Construction of Embankments on Soft Soils
Rapportnr. P-DWW-2000-087
Met bijl.: Evaluatie No-Recess testbanen Hoeksche Waard 17 januari 2001 : data-CD
ISBN 9036937507 - Documentnummer
- 689554